Thursday, February 17, 2011

wajah2 boring

kalo dah keboringan
macam ni lah jadinya
ok...korang tengok je tau
jangan nak mengata kat belakang plak
tak baik tau
tuhan marah
hahahahah



eh yang ni pun bosan ker
kate bosan nape senyum
hahahahah
ni aku nak bagitahu
tapi jangan marah eh


kalu boring tapi still leh senyum sakan
tu namanye boring dalam iman
hahahahha
keboringan dalam keimanan
boleh?????

:P

sukar untuk dikata

indahnya suatu perasaan tu
sehingga sukar untuk diungkapkan dengan kata - kata
terima kasih Allah....
mengurniakan sekeping hati
yang boleh merasai kenikmatan sebuah kehidupan
syukur....

tuan blog yang sangat malas nk update sekarang ni
ntah kenapa lah
nak kate x de pun
kenapa ek???

Tuesday, February 15, 2011

kami sama tapi tak serupa

hehehehe
kami sama tapi tak serupa tau
apa2 pun kami tetap bahagia bersama
adakalanya kami bertikam lidah
tapi kami tetap gak bersama
xleh kalo tak bersama-sama
boleh?????
hahahahhahaha



ade lagi
sila2 tgok semua
hahahha



amacam????
sehati tak kami
hahahha

apa yang penting kata kawan saya "hati"

mode :senyum sampai ke telinga

hahahha
korang pikir lah sendiri
hahaah

Saturday, February 12, 2011

terima kasih kepada kamu

tiada kata yang dapat saya ungkapkan untuk seseorang
melainkan ucapan terima kasih,,,,

terima kasih untuk segala yang berlaku dalam hidup saya sejak akhir2 ni...

terima kasih menjadi teman tika saya memerlukan....

terima kasih untuk peluang yang diberikan...

terima kasih....

terasa syahdu ditengah2 malam ni kawan2
terima kasih Allah
semoga apa yang diinginkan dikabulkan


sangat bahagia kan kalo diri disayangi
thanks a lot for u yang bernama seseorang... :P

Monday, February 7, 2011

hajat yang kesampaian

salam semua
hepi good moning to all
hahahahah
pasal eh...semacam jer hepi sekarang neh
along kate dalam hati aku dah ade bunga2
ye ker
hahahahah
Alhamdulillah....
ok dah tak nak citer pasal tu
nanti jauh nau lari topik aku neh
melalut ntah kemana plak kang
huhuhu

ok terus ke point utama
hahahahaha
skema jer kan
macam ni
kan aku ade bagitahu korang aku ade rindu kat anak buah aku
alahhhh budak nia tu
huhhhhhhhhhh
nasib lah cuti raya cina baru ni dia balik kampung
so menari2 lah aku kegembiraan
hahahah
besttttt korang
dokong2 budak gebu ni
siap kiss2 lagi tau
auuuuu
apakah makne tu
hahahahhahaa
gatal dah ni....:P
ni lah rania yer korang
siyesssss
aku kan mase sampai umah mak sedara aku tu
terus cari nia
sepupu aku apa lagi
laju jer hulur anak die kat aku
suke suke hahahaha
baik sangat budok tu
ko gomol banyak mane pun
senyum je manjang
ko gelak die gelak
ko marah pun die gelak
boleh????
hahahahaha
eiiii rase tak puas ok main2 ngan budak bam bam tu
ye lah semalam dia dah balik kuantan
ntah bile lah leh jumpe lagi :(
huhuhuhu
sedih disitu

kepada abangku merangkap sepupu ku
balik lah selalu yer
aku dah jatuh sayang gile kat rania ni
huhuhuhu

nah aku kasik tengok lagi gambar aku ngan budak gomuk ni


ko tengok bibir rania tu
cekci kan
hahahaha
tu yang suke kiss2 die tu
hahahahah
nasib lah ko nia dapat mak adah amacam ni
anak2 buah aku panggil mak adah ok
harap maklum
heheheh
sian budak ni aku kerjakan
siap2 pakse2 lagi ambik gambar
hahahaha



cakkkkkkkkkk
ololololololo
comey nye mu ni nia

ni video pengkhianatan aku kat nia ok
aku suke tgk die mengensot
ala2 tentera ok
kate mak ayah tentera
so anak pun dah terkenan
hahahahah
opsssssssss sori mama nia
hahaha....
tak caye korang tengok
abaikan suara langsuir tu eh
hahahaha


video

amacam best tak
hahahaha

ketawa banyak2 leh rase bahagia jer kan
hahahaha

mood hepi good lucky

miss someone actually :P

Wednesday, February 2, 2011

sedikit ucapan hari raya cina

selamat menyambut tahun baru cina kepada seluruh penduduk malaysia yang berbangsa cina n selamat bercuti kepada semua yer...orang lain sibuk raya...kita pun sibuk nak cuti kan... hehehe.. kate satu malaysia....
semoga hepi2 sajer korang yer...kepada yang balik kampung tu hati-hati dijalan raya. ingatlah orang tersayang huhuhu

SELAMAT BERCUTI SEMUA...

sekadar perkongsian sesama kita :)

1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.

3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.

4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti “magnet” yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.

5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.

21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.

22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.

23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.

24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.

25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.

26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.

27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.

28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.

29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.

30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.

31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.

32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.

33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.

34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa – sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.

35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan – tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.

36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.

37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.

38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.

39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.

40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.

41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.

42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.

43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.

44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.

45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.

46. Cari keunikan, kelucuan atau ‘kegilaan’ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.

47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.

48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.

49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman – bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.

50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.

51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.

52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.

53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.

54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.

55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.

56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.

57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.

58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.

59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.

60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.

cepat

uiiii cepatnye masa berlalu kan
sedar2 dah masuk bulan dua dah
dah 2 aribulan plak tu
ishhhhhhhhh cepatnye masa
kan sedar2 dah tgh2 tahun
pastu akhir tahun plak
ermmmmmmm rase macam x dan nak buat ape2 jer
hahahah
padahal dan jer,,,ko tu yang malas kan
nak salahkan masa plak
wekssssssssss

soo
berusahalah buat yang terbaik
untuk diri sendiri dan jugak orang lain
tetibe jer rasa bermotivasi nak tingkatkan pretasi diri
hehehehe

nota:sedang berusaha untuk sesuatu :P..... sori malas letak gambar...

mood : hepi gud lucky hahahah