Thursday, April 13, 2017

VIETNAM 30 MAC- 1 APRIL 2017

salam...lama tidak bersiaran
cume nak tempek gambo mase gi sana jer dulu
lain2 cerita lepas ni lah yer
gambo tak banyak
cukuplah sekadar nak lepaskan kerinduan pada blog kesayangan ni

cumenye nak bagitahu
trip saya dan suami kesana memberi satu pengajaran yang cukup bermakna
yang tu saya akan coretkan pada satu entry istimewa nanti
inshaAllah...





semoga lepas ni...masih diberikan ruang peluang serta dikurniakan rezeki yang lebih untuk saya jejak lagi bumi vietnam bersama suami tersayang
semua yang terjadi ade hikmahnya
kita hanya merancang tetapi perancangan tuhan itu adalah yang terbaik
Alhamdulillah....

untuk suamiku tersayang
awak dah buktikan...awak terbaik dimata saya...
lap u sayang

Wednesday, March 8, 2017

lemau

salam semua
salam hari rabu
harap2 korang semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya
kondisi tubuh badan aku 2 3 ari ni agak dalam keadaan yang tidak berapa baik
cuti ahad baru ni pun..memerap kat umah je dek kerana tubuh yang sakit sane...sakit sini
dah rupe tua sangat badan ni...tu belum beranak pinak lagi tu..
ceritanya badan2 sakit ni aku syak aku kerja keras sangat tolong mak aku kemas rumah
minggu lepas mak aku ade buat makan untuk program anak angkat kat kampung tu
aku pun balik lah membantu mane yang patut...tak sampai ati plak kan tengok orang tua kita buat sendiri semua mende...dan hari sabtu tu last masak2...aku pun cuci semua periuk belanga pinggang mangkuk yang diguna sepanjang 3 hari tu
aku basuh sorang2 ok...periuk saje ade dalam 5 biji kot...betul tak tipu
pinggang mangkuk dan besen2 tak yah cerita lah
mase buat kerja tu tak terasa pun sakit badan neh,,,pastu lepas rehat2 baru lah terasa
sakit sana sini...hoiiii...salah diri sendiri jugak sebenarnya
kalo dan buat kerja..aku akan buat sungguh sungguh atau dalam bahasa teganu ni...aku "menebeng"
sudahnya badan sendiri yang merana
pas badan2 sakit tu terus dapat sakit tekak ngan batuk dan hidung pun tersumbat jerrrr
nyampah sangat2...semua jadi tak kene...makan pun tak terasa apa rase
part tu paling sakit hati huhuhuhuhu...dah kita ni dasar suka makan...sedihnyerrr bile jadi macam ni
ni aku tak ngadu lagi kat mak aku...kalo tak dah membebel berkarun karun ni...
redho je lah....i tolong u jugak mak wehhhh...hehehhehe

bile diri rase lemau ni...semua bende pun rase malas nak buat
sampai nak keluar beli makanan pun malas...boleh???

hehehhee...tak pelah selagi boleh berbakti untuk orang2 yang kita sayang...apa salahnye kita berkorban sikit kan....atas kebijaksanaan masing masing lah untuk handle emosi diri sendiri bila dah jadi macam i ni...byeeee

Thursday, March 2, 2017

khamis hari yang dinanti

salam semua
saya pasti mane2 pekerja pun macam saya
yang berada di terengganu la
hari khamis semestinya hari yang dinanti
sebab yang pertama boleh balik awal
yang kedua...pastinye esok holiday hehehehe
so saya pun senyum lah sampai ke telinga...
esok dan lusa dah ade planning bersama keluarga
minggu ni turn rumah mak saya
jadi esok pagi2 kami berangkat balik lah ke kampung halamanku yang tercinta
sebab ape balik awal pagi???
mak saya dah sound dan pesan awal2 dah...balik awal2 pagi
ade lah tu keje yang menantiiiii...

ni semnentara menunggu waktu rehat
boleh lah jenguk2 blog sekejap
terpikir2 nak masak apa balik nanti
dah seminggu dapo kat rumah tu tak berasap
ade je keje lepas balik keje
sudahnya makan kedai je lah
setakat dua mulut ni ok lagi
dah ramai nanti tak tahu lah
dan kalo hari2 macam ni
botak lah kepala i laki bini...

tengah-tengah dok manaip ni
teringat plak kat sorang member
katanya dia badmood
ye lah mood ni kadang-kadang sukar dijangka
kadang hari ni kita kata kita ok bila ade yang bergurau
tapi adekalanya bila gurauan yang tidak melampau pun boleh buat kita terasa
jadi berhati hatilah dalam berkata-kata walaupun kadang2 kata2 itu bukan lah niat untuk menyakitkan hati orang lain
tapi emosi pun kita kene jaga
walau sepenat mane pun kita...semarah manepun kita
jagalah emosi kita
berkata memang mudah
tapi nak realisasikan apa yang dikata tu payah kan....

salam hari khamis semua...semoga kita semua berada dalam redha allah hendaknya...

Monday, February 27, 2017

februari dah hampir kehujungnya

sedar tak sedar esok dah hari terakhir dalam bulan 2
sekejap sangat kan masa berlalu pergi
alhamdulillah masih diberi kekuatan untuk mencari rezeki untuk keluarga
masih diberikan nikmat kebahagiaan disisi orang2 yang kita sayang
masih diberikan nikmat kesihatan untuk meneruskan kehidupan yang penuh ranjau dan duri

awak2 semua macam mane
harap2 ok lah yer...saya macam biasa lah
hari2 bangun pagi,siap2 pegi kerja
petang kang balik kerja masak2 makan malam n then rehat sampai lah esok plak berbalik pada rutin yang sama
hari khamis atau jumaat...siap2 nk balik kampung
kalo minggu ni balik rumah mak ayah aku
next week balik rumah parents in law aku plak
dan kalo minggu tu ade program luar,,,aku tak balik mane2 lah
stay kat umah sewa jerrrr
by the way...nilah rutin hidup aku kini
dan aku gembira dan bahagia melaluinye
alhamdulillah...


ni gambar mase ari apa ntah
suami kate tak nak makan nasi...jadi terhasillah lempeng bodoh ni
hahaha
licin jugak..sbb bodoh2 lempeng ni dicicah dengan gulai daging
yang tak sedap mane pun jadi sedap
ade orang tu kate nak diet...tapi kalo dah 3 4 keping makan...dikire diet lagi tak???

so jawab sendiri lah yer sayang...

ok..tu je nak bercerita..,,

bye.

Monday, February 20, 2017

semangat yang hilang

salam tengah hari semua
aku baru je siap 2 3 kerja kat opis ni
tapi hari ni rase tak semangat jer nak buat kerja
ntah lah...kalo semalam boleh lah dikatakan hari ahad
memang malas lah sebab jumaat sabtu cuti
patutnya hari ni dah elok ceria bersemangat nak buat kerja
tapi ntah kemana menghilang semangat ni

ni pun aku tak kompem,,,aku hilang semangat ke aku malas ni
hahahaahha
ke sebab berat badan berlebihan sangat sekarang ni
yang buat aku jadi malas semacam jer ni
hurmmmm akak tak sureeeee lahhhh

harap2 lepas rehat ni aku lebih semangat,,lebih kompiden...lebih ceria


harap2 la...

Wednesday, February 15, 2017

TB- happy belated bufday for me

happy 31 birthday for me
harap yang baik2 je untuk diri ini
tq pada yang pernah hadir dalam hidup saya
yang membuatkan hidup saya selama 31 tahun ni bahagia selalu...





tua dah saya ni...

###tetiba kan