Wednesday, March 8, 2017

lemau

salam semua
salam hari rabu
harap2 korang semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya
kondisi tubuh badan aku 2 3 ari ni agak dalam keadaan yang tidak berapa baik
cuti ahad baru ni pun..memerap kat umah je dek kerana tubuh yang sakit sane...sakit sini
dah rupe tua sangat badan ni...tu belum beranak pinak lagi tu..
ceritanya badan2 sakit ni aku syak aku kerja keras sangat tolong mak aku kemas rumah
minggu lepas mak aku ade buat makan untuk program anak angkat kat kampung tu
aku pun balik lah membantu mane yang patut...tak sampai ati plak kan tengok orang tua kita buat sendiri semua mende...dan hari sabtu tu last masak2...aku pun cuci semua periuk belanga pinggang mangkuk yang diguna sepanjang 3 hari tu
aku basuh sorang2 ok...periuk saje ade dalam 5 biji kot...betul tak tipu
pinggang mangkuk dan besen2 tak yah cerita lah
mase buat kerja tu tak terasa pun sakit badan neh,,,pastu lepas rehat2 baru lah terasa
sakit sana sini...hoiiii...salah diri sendiri jugak sebenarnya
kalo dan buat kerja..aku akan buat sungguh sungguh atau dalam bahasa teganu ni...aku "menebeng"
sudahnya badan sendiri yang merana
pas badan2 sakit tu terus dapat sakit tekak ngan batuk dan hidung pun tersumbat jerrrr
nyampah sangat2...semua jadi tak kene...makan pun tak terasa apa rase
part tu paling sakit hati huhuhuhuhu...dah kita ni dasar suka makan...sedihnyerrr bile jadi macam ni
ni aku tak ngadu lagi kat mak aku...kalo tak dah membebel berkarun karun ni...
redho je lah....i tolong u jugak mak wehhhh...hehehhehe

bile diri rase lemau ni...semua bende pun rase malas nak buat
sampai nak keluar beli makanan pun malas...boleh???

hehehhee...tak pelah selagi boleh berbakti untuk orang2 yang kita sayang...apa salahnye kita berkorban sikit kan....atas kebijaksanaan masing masing lah untuk handle emosi diri sendiri bila dah jadi macam i ni...byeeee

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)