Tuesday, April 29, 2014

start puasa ganti

alhamdulillah...ari ni hari kedua aku berpuasa ganti
harap-harap aku ok sampai ke petang ni lah
sebenarnya dah lama niat kat hati ni nak ganti puasa
tapi keadaan kesihatan plak tak mengizinkan
pendek kata period aku agak tintong jugak lah
tu yang nak ejas puasa ganti tu payah sikit
so setelah aku jumpe doktor n makan beberapa suplement n ubat dr
alhamdulillah perkembangannya positif
dan harap2 lepas ni ade lagi berita gembira buat aku
aminnnnnnnnn...doa orang puasa mustajab kan
hehehehhe...

ari ni hari kedua aku ganti puasa
in shaa Allah esok sehari lagi
khamis kalo kerja aku puasa
tapi bila diingat balik...khamis tu hari cuti..
jadi rasenya tak lah kot...
kalo zaman bujang aku ok jer...ni dah ade laki payah lah sikit
eh ni bukan aku merungut..tapi sekadar nak berkongsi
nanti kalo mane yang belum kawin tu tahu lah macam mane yer...

petang ni nak masak apa plak yer
semalam rase nak makan mee rebus
dah terlaksana...mula2 balik kerja rase malas sangat
tapi bila turun dapur..tengok semua bahan ade
ape lagi...terus sapsapsoi masak seberapa segera dalam mase sejam
ingat dah x dan dah,,,dah pkul 6 baru start
tapi siap lah jugak walaupun dah azan bergedil stay atas kuali lagi
hehehehhehe
biasalah tu,,,masak sorang2...


ni lah mee rebus hasil air tangan aku 100%
bangga kejap ni 
hahahahhha
yang paling best makan mee rebus kalo ade bergedil
yummyyy...sebelum ni kalo makan mee rebus just makan ngan lada jeruk pun dah best sangat2
tapi sejak aku kawin ni...family belah suami aku mmg selalu buat macam ni
jadi aku pun try lah kat family aku
tak sangka plak diorang suka,,,
alah family aku sebenarnya tak memilih pun bab makan ni
semua boleh,,,,
thanks to my biras tolong ajar buat bergedil tu
tapi sejak pandai ni...aku dah ejas2 buat ikut kesukaan aku
hehehehhe...sedapppp jer aku rase
eh semua sedap ni....:)

petang ni nak makan apa plak ek
selain nasi...
dalam kepala ni dok berazam sorang2 sebenarnya
tak nak makan nasi time berbuke
kira satu dalam dua lah...
dah ade orang kate aku kurus
aku pun perasan lah...hahahahha
nak kurus sikit je lagi...ade beberapa lai baju aku yang aku sayang tak selesa dipakai
bukan tak muat tapi tak selesa...
paham kan....

ok lah,,,
nak google jap..kot2 ade idea resepi berbuka ari ni...


No comments:

Post a Comment

komen sikit :)