Wednesday, June 25, 2014

mungkin dah makin tabah kot

soal hati dan perasaan memang sukar nak diperkatakan
lebih2 lagi hati sendiri
memang susah nak tipu kan
macam aku lah tu
kadang aku cepat terasa, kadang orang buat ape pun aku tak pedulik
mungkin dah lali kot dengan macam2 masalah
dan akhir2 ni aku ditimpa macam2 jugak dugaan
tapi aku dah tanam dalam diri aku
apa nak jadi, apa yang diorang nak buat
lantaklah...aku dah malas nak layan
yang aku tahu...aku nak buat kerja aku keje
ermmmm...harap2 azam ni boleh bertahan

eh sebenarnya nak cerita lain ni
hehehhee...ari ni mak aku jadi pengasuh
ade sedara aku tinggalkan anak dia jap kat rumah sebab dia ade keje kat kuala terengganu sana
ok fine....seperti yang korang tahu aku ni tak peknen2 lagi
so agak susah ati la jugak
tapi tak de lah rase tertekan sangat
cuma kadang2 mari terkuis rasa kat hati ni
boleh bikin air mata jugak lah

balik kejap tengah hari tadi...
baby aqil ade lagi
aku just tengok2 borak2 je lah ngan baby aqil
bukan aku tak suka baby tau
aku suka...tapi macam kan ade satu perasaan dalam hati ni
sukar untuk diperkatakan...
pastu mak aku gi ngaja mengaji
ayah aku dok tengok2 kan baby aqil
aku terasa sesuatu jer
yesss aku tahu...ayah memang mendambakan seorang cucu
dari cara dia layan baby aqil tu aku dah tahu
sian ayah...
tapi kalolah buat baby tu sesenang makan kacang
mungkin aku dah ade anak sekarang ni

tapi tu semua kerja allah
aku hanya mampu berusaha dan berdoa
aku harap ayah serta family aku faham aku
keadaan aku
sapa yang kawin tak nak anak kan
walaupun ayah, mak dan adik2 aku tak pernah memaksa
namun aku tahu diorang sangat2 mengharapkan anak daripada aku

mungkin ni pertama kali aku menulis bab ni
sebelum ni aku memang belum bersedia nak menulis bab anak
ntah lah kenapa hari tergerak untuk mencoretkan sedikit rasa dalam blog ni
dan tak de setitis pun air mata yang gugur
mungkin aku dah lali or dah makin tabah kot
mungkin la...dan aku harap rasa ni kekal dalam diri aku

aku tahu manusia ni diduga dengan pelbagai perkara
dan dugaan yang diterima oleh setiap orang memang berbeza
mungkin aku cepat dapat jodoh namun rezeki aku nak ade zuriat lambat
mungkin ade orang lambat jodoh tapi zuriat cepat dapat
dan mungkin ade orang sampai sekarang belum bertemu jodoh...
alhamdulillah....aku dah rasa salah satu nikmat dariNYa

cumanya sekarang aku mengharapkan sokongan semua
terutama family tercinta
sebab aku kuat pun kerana diorang
tadi bila adik2 aku cuit2 belakang aku tengok ayah main2 ngan baby aqil
aku buat2  cool jer
walaupun jauh disudut hati aku aku sangat terasa
bukan terasa dengan usikan adik aku
cume terasa kesal sebab aku tak dapat nak memberikan kebahagiaan untuk ayahku bermain2 dengan cucunya sendiri
mungkin sesapa yang senasib dengan aku lebih faham dengan apa yang aku rasa sekarang ni

harapan pada diri sendiri
agar tabah selalu...bukan aku sorang jer yang ada masalah ni
think positif always k

#sejenak terpikir,,,mungkin dah sampai masa untuk buat sesuatu...usaha lebih kuat dan bersungguh lagi... insyaAllah dipermudahkan...

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)