Sunday, December 30, 2012

jangan lebih-lebih

lame sungguh menyepi kan
aku sendiri tak tahu apa sebab aku jadi macam ni
hari2 aku buke blog ni
jenguk sane sini..tapi nak ber update malas ya Robbi Alamin...
huhuhuhuhu....

so makanye takde lah citer2 yang lame2 tu yer
kuasa aku.....
ade jgak orang macam aku ni kan

korang,,,,,aku sedey lah sejak dua menjak ni
ehhh ade org boring tak ngan aku ni
sikit2 sedih...sikit2 sedih
siyessss...aku x suke bile ade orang yang sesuke ati jer mengejek aku or suami
aku ni bukanlah jenis yang tak leh terima gurauan melampau
tapi bagi aku gurauan tu biarlah berpada - pada dan kene ngan keadaan
ke korang acaner...

biasalah..ari ni dah genap 3 bulan aku kawin
aku agak korang mesti dah leh agak kan apa yang aku risaukan
dan apa yang orang guraukan aku ngan suami...
ermmmm...sangat pahit untuk ingat semua tu
dah sebolehnye aku malas nak ingat semua tu...
tapi sapelah aku ni...dah jenis hiraukan apa yang orang kater
so sindiran dan gurauan tu sentiasa jer melekat kat kepala otak ni....

aku tahu...aku dan suami banyak kelemahan
tapi janganlah kelemahan yang kami ade ni dipersenda-sendakan
siyessss aku x boleh...dan2 ni jugak aku nak nangis...
lemah sungguh rasenyer diri ni...
sape yang kawin tak nak rase saat mengandung
memang kawin nak buat anak kan
so ape masalahnye orang2 kat sekeliling aku ni dok sebok menyindir kami laki bini
kalo lah mengandung tu boleh diibuat macam buat nasi goreng tu
dan2 ni aku balik tanak nasik and then aku goreng
haaaaa...leh kan
semua ni kerja Allah
aku siang malam dah usaha ngan suami
tunggu rezeki dari Allah jer lagi
ape lagi korang nak aku cakap
kan aku membebel bagi tazkirah bab  rezeki kang ade plak korang tak nak baca blog aku neh
heehehehhee

susah kalo berhadapan ngan orang2 kolot ni
mak ayah aku pun tak pernah tanyer..
yang orang lain dok sebok2 sangat ni dah kenapa aku pun tak paham
ker nak bagirtahu korang tu hebat sangat...
yer lah...dah buktikan kejantanan korang tu
laki aku jer belum lagi
its ok..fine aku boleh terima
so korang ape masalahnye.....ade aku mintak duit diorang ker time aku kawin ari tu
sangat sedih ok....

maaflah aku teremosi sikit
terima kasih kat semua yang support aku
ye lah...aku kawin pun baru 3 bulan
orang lain 4 tahun kawin baru peknen...
2 tahun kawin pun belum peknen pun ade
so ape yang aku nak takut kan
diorang ni mungkin lagi heibat dugaan dari aku neh
aku sebenarnye tak kisah pun..
tapi disebabkan orang2 yang pendek akal kat sekeliling aku yang sering meyindir aku ngan suami
tu yang buat aku leh jadi giler tu...
sian kan...gini lah nasib orang2 yang lemah ni...

so...korang yang baca blog aku ni
aku mohon doa2kan aku cepat2 peknen k
doakan jugak kebahagiaan aku dan suami sentiasa berkekalan
terima kasih kepada kawan2 yang memahami situasi diri ini
dan kepada yang tak paham tu jugak..
terima kasih banyak2...
semoga aku terus tabah menjalani kehidupan as a wife tu my beloved asben
tak kisah lah apa orang kate
yer..mmg aku terluka...
tapi biarlah...aku terima aku bukan lah sempurna

maafkan aku semua...

titik....

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)