Tuesday, December 11, 2012

aku dah tua kot....

haiiiii...
ni tgh ngadap pc...sambil menaip,,,sambil kunyah mihoon goreng :P
korang boleh?????
uihhhh..x sempat nak makan tadi
rushing giler asenye balik umah tadi
nasib keje dekat jer..
kalo jauh x tahu lah camner gamoknyer..
huhuhuhu..
ari ni jer aku rushing...
almaklumlah emaknde tersayang pegi bekusus
so anaknde tercinta ni as kakak sulong
terpaksa lah ambik alih tugas masak memasak ni
hehehehe...bukan masak beriya pun..
masak simple2 jer..janji leh telan...eh kasar plak bahasa...
janji leh makan...:)

tadi i masak sup sayur + telur jer pun
goreng ikan kembung
singgang daging malam tadi ade lagi
panaskan ajer..
rumah i x kisah u alll..
asal lauk elok jer...kami bedal...
ade kitorang kesah...
asal leh kenyang sudah..yer idok
eh sebelum ke tajuk diatas...hahahha gile skema
aku nak citer sikit..
alah citer kat umah jer tadi
bukan citer ape pun
camni...
tadi kan aku masak sup sayur + telur tu
aku pun hidang lah kat ayahnde aku tu
die ni jenis susah sikit lauk2 ni
nak yang best ajer
gulai lah,,,ikan2 biase die x berapa suke
nak ikan tongkol lah.tenggiri lah...
ikan merah ker...paling2 koman ikan kembung
ikan selayang x pandang :) hehehehe
ayam2 daging x main ok
ayam kampung ngan ayam pencen sajer
demand tak ayah i tu
xde...sebenarnyer ayah i tu bukan lah susah sangat bab makan ni
tapi die punyer citerase tu tinggi sikit
sikit jer...
kami adek beradek n mak x kesah pun
lauk2 budu lagi kami suke
tapi x dapeklah selalu makan lauk2 cam gitu
mak kiteorang masak selalu ikut selera ayah
so...kami makan je lah apa yang mak sediakan hehehhehe
eh panjang plak cerita..

tak...sebenarnye i nak bagitahu...
tadi kan my ayah tu puji i tau
time i hidang sup sayur tu
i agak x bape kompiden ok
takut x best...
tetibe dah selesai ayah i makan
die cakap sedap plak
ohhh sape yang x suke disitu
biase payah ooo nak puji
ade jer komennyer...
tengok2 mangkuk
habis...
licin
tinggal kuah jer
ape maknernyer tu...
hehehehhe
dah tu ajer cerita sampingan 
ni nk cerita yang sebenarnye
hahahhahaha

gini...
tadi tgh masak+basuh pinggan..
ade lah adek laki aku
baru abis spm
buat air oren kat dapur
aku ni dengan pantas terus membebel
cakap kat die
apasal x basuh segala pinggan mangkuk kat sink tu
ehhhh ker bak jgak dialog tadi
ok2 aku paham..
aku ulang lagi eh ...

situasi:adek masuk dapur, bancuh air oren, si kakak sedang ligat membasuh pinggan di sink

kakak: alang..nape x basuh pinggan ni...orang kalo dok umah..tolong2 arr basuh..bukan buat ape pun..
time2 ni ar nak belajo pun...nanti senang...

hajat dihati nak tambah lagi..nanti dah kawin senang...leh tolong bini..tapi malas ah
bukan die dengar pun
siap air die terus ngadap tv balik
bikin kakakmu ni panas jer
hehehhehe
tapi tak panas pun
i ok jer
dah name pun lelaki kan

tapi sekarang ni aku rase kesah jer
ye lah...sebagai lelaki aku rase perlu pandai buat semua ni
dah pandai tanak nasi pun dah dikire ok dah tu
kang isteri sakit ker,,beranak ker
senang...boleh buat sendiri..tak yah susahkan mak or mak mertua lagi
aku tak cakap sape2 lah..
suami aku sendiri pun macam tu
bende lain die boleh buat
tapi bab dapur ni fail terus..
bimbang aku ngan die ni...
mane tahu kan...
kang aku dah x de...
ngan sape lah die nak manje2 mintak gorengkan telur
huhuhuhuh.. i tak leh bayang lah
rase nak nangis ajer...

ok lah...
rase dah banyak plak tercerita ari ni
padahal bukan selalu pun
hehehehhehe
tapi tajuk kat atas macam x kene jer kan
x kesah lah janji aku puas...

 

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)