Monday, July 4, 2011

1 julai - part 2

hahahahhahahah
ntah sampai part berapa ntah lah ni..
balik2 umah terus jer makan pagi
sebenarnya on the way balik umah tadi
mak bisik2 ajak aku gi beli kat kampung sebelah
tapi jauh jgak
dalam 2 3 km jugak tu
nama kampung tu kampung batu hampar
heheheheh

siap2 makan tu
terus bawak mak aku pegi
sampai kat batu hampar tu
isi minyak moto dulu
kat depan sikit baru ade orang jual ikan
on the waynak sampai kat orang jual ikan tu
aku dah rasa motor lain macam jer..
rasa macam tayar motor bocor jer
rasa tu kat depan
sambil2 bawak aku intai2 gak tayar tu
tapi tak de pun
so aku pun biarkan jer lah
pastu jumpe satu kedai jual sayur ikan kat tepi jalan
kecik jer
pastu boleh aku sombong cakap kat mak aku
"tak yah lah yang ni,,kat depan lagi ade lagi kedai besar,,mungkin banyak pilihan"
terus jer aku jalan walaupun dalam ati dah rasa lain macam ni

korang tahu...
kedai tutup....
ermmmm...pastu aku pun uturn lah
tengah2 uturn tu
mak aku cakap
"macam bocor jer tayar ni"
aku beti kat tepi jalan
mak aku turun
sahhhhhh...memang tayar bocor..
terus cari anset..
waaaawaaaawaaa...nak nangis...
anset aku tak bawak....
bengan dah ni...
mak aku dah bebel2 ni....
cakap ade ke patut tak bawak anset
apa lah,,itu lah,,ini lah...
sabar,,,sabar ( dalam ati)
hahahahahhahah

mak aku jalan
aku bawak motor slow2..
tak tahu nak mintak tolong sape...
dah lah hari ni hari hari jumaat
teganu cuti u...
huhuhuhuhu
tengah2 kami jalan nampak lah orang kampung aku
yang menyewa kat perumahan kat situ
terus pegi kat die
tetibe aku teregat kat pak sepupu aku yang tinggal kat situ jugak
tapi die pomen kereta..
orang kampung aku tu pun calling2 pak sepupu aku tu

sian die tengah tido
maka aku ngan mak aku pun menapak lah ke rumah pak sepupu aku tu
aku panggil die pok yie ok
sampai2 pok yie tengah mandi
sian die..
kami kacau plak die nak rehat pagi2 jumaat ni
tapi apakan daya...
tunggu die mandi jer dah setengah jam kot
sikit punye lama jugak mandi ni
spesis yang sama ngan ayah aku jugak katakan
kata ade pertalian darah daging
heheheheh

penat nyer cerita..
kat kekasih ati aku tak citer panjang lebor macam ni tau
dah...sibuk manjang
baik aku citer kat korang jer
hahahhaha
sayang jangan marah k..
ehhhh pasal ni tetibe citer lain plak ni
hahahhahah

pastu..
pok yie aku ni kan pomen kete
die boleh jer baiki moto pun
tapi lambat sikit lah
korang tahu
die punye lah teror tukar tiub tayar motor aku ni
sampai tiga kali die pasang buang
hahahhahahha
then pasang balik
pastu tengok tebalik
aku pun tak tahu apa yang tebalik
die cakap bunga tayar tu
lantak ah,,,
pastu pasang balik
pastu bukak balik
sampai lah 3 kali
dah lah bebel2 cakap aku pandai naik jer motor ni
mak aku plak mengiyakan jer
hehehhe
tapi bebel dalam nada bergurau lah
tapi penuh makna...:)

aku dah bengan2 ni
dah banyak sangat masa terbuang ni..
dari pukul 10.00 pagi sampai kul 12 kami anak beranak tunggu
sampai peluh2 ok
tapi terima kasih sangat kat pok yie ni
sanggup susah payah
die kate kalo die tak tolong sedara sendiri sape lagi kan
terus rasa terharu disitu :P

dah siap tu,,mak aku tanye berapa semua tu
ko tahu boleh die tak nak bayaran plak
katanye bukan selalu
pastu mak aku nak bagi harga tiub tu jer
pun die tak nak
adelah adegan tolak menolak tangan
pasal tak nak duit punyer
hahahahhah
suke pun ade
aku suruh mak aku bagi kat anak die jer
dah susah sangat
bapaknye tak nak
kite bagi kat anak die
hehehehehe

pastu terus blah
akhirnye beli jugak kat kedai jual ikan yang kecik tadi
heheheheh
dasar tak malu kan
salad pun dah habis...
i rela disitu....
huhuhuh
habis takkan ko nak nangis kan
hehehehhe...

tapi yang nasib baiknye
ikan kat situ murah sangat
satu kilo 4 ringgit jer
mana nak cari ko harga macam tu
walupun ikan tu kecik2 tapi segar
penjual tu suruh mak aku ambik semua ikan yang ade sikit jer lagi tu
dekat2 sekilo 1/2 gak
tapi die bagi harga 5 inggit jer
yeeeaaayyyyyyy
hahahhaha
mak aku macam dah teruja dengan kemurahan ikan tu
terus beli lagi ikan kerisi sekilo
harga die RM 10 inggit sekilo...murah...murah...
hahahhahaha

pastu terus balik
tengah2 bawak motor tu
mak aku cakap arrrr..
laksa pineng ni kalo x de salad macam x jadi jer
kami pun macam2 pikir
mana nak cari ni
nak gi bandar macam tak berbaloi jer
terus aku wat cadangan call cek su aku
kot2 on the way die balik dari setiu tu
ade terjumpe orang jual salad
hahahhahaah
semangat kan kalo bab makan
macam2 cara usaha nak bagi lengkap
habis kalo tak lengkap..tak sedap plak kang.....
hahahhahahah

tengah2 bawak motor
jumpe sebuah lagi kedai jual sayur
terus pusing balik
korang tahu
tersangat lah hepi disitu
salad ado..........
yeeeayyyyyyyyyyyy...horey222222
tak yah call cek su
dah lah murah korang
sebijik RM1.50 jer
campur salad yang daun cantik tu RM 1.00
owhhhh tak penah ku jumpe harga semurah ini
adakah ini kerana balasan atas ujian sebentar tadi
huhuhuhuhu
terus balik dengan hepinyer.....

sebenarnye ceksu aku pun join sekali birthday ni
anak die yang bongsu tu selang sari same birthday ngan mak aku
aku ajak die join sekali
die just beli kek ajer...
aku buat makanan lain
pasal makanan ni pun ade citernyer

penatnyer........

bersambung lagi

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)