Wednesday, May 29, 2013

pulut mangga

semalam adalah hari yang sangat rajin kot :)
walaupun lenguh2 badan balik dari kerja
tapi aku gagahkan jugak diri ni buat pulut mangga ni
dah suami request nak makan kan
so as a mithali wife :P kene lah layankan permintaan suami i yang tercinta tu
ala.....saki baki mangga harum manis yang aku beli kat perlis ari tu ade lagi
daripada membazir....baik buat kan...
tapi sekarang ni aku heran lah
kalo dulu masa kecik2...
makanan kat umah aku cepat je habis..
kalo ayah aku beli makanan ringan ker,snek ker,buah ker
tak sampai sehari dah habis
kalo makanan tu dalam peti
rasenye dalam sehari tu boleh tercabut peti kat umah aku neh
hehehhehehe
sekarang ni dah lain
makanan tak habis2
kata mak aku...buat sikit pun tak habis
buat banyak lagi2 lah x habis
membazir jer aku rase..
tu dalam peti umah aku tu...2 3 peket lagi coklat dari langkawi
rasenye dah dua minggu dah
pun tak terusik-usik lagi
tu dah bagi kat sepupu sepapat separuh tu
ermmmmmm.....
mungkin faktor usia dan keadaan kot kan
normal lah tu
that why lah mak aku tak bagi aku pindah
macam2 die reke alasan...
takpelah mak....setakat ni ok lagi tinggal ngan mak
kan kak dah beranak pinak sori lah mak yer
kak kene jugak mengundur diri....  :P

ehhhh lupe plak tadi citer pasal pulut mangga
dah berjela plak citer lain
hehehhe
ni first time aku buat tau
seingat aku...aku penah makan sekali time gi perak ari tu
best lah jgak....and suami aku plak suke
walaupun sebenarnya aku buat tu tak lah sesedap  mane
bukan ape...kuah santan tercair sikit hehehhehe
tapi suami aku makan bertambah jugak
ok lah tu...lain kali i buat pekat2 kuah santan tu ye bang :P


cantik kan alas makan kami hehehhe
makan sambil tgk tv
ginilah caranya......

nak resipi ker????
ermmmm...tak yah lah kot
aku bukan pro pun...
setakat nak makan mulut sendiri n keluarga boleh lah
better korang cari kat google
melambak2 resipi die
aku pun search kat google
sebenarnya banyak resipi aku search kat google
google sangat membantu aku rase...
ye lah macam2 resipi bile ko type die akan kuar
jadi aku rase xde alasan orang kate tak pandai masak
malas sebenarnya tu..
buat pertama kali memang lah
ce buat banyak kali....mesti jadi punye....

so meh lah same2 kita rajinkan diri ke dapur
untuk kemajuan perut suami2 kita jugak kan :P
hahahaahha

sekian......

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)