Wednesday, January 15, 2014

malas nak layan ragam manusia yang ntah ape2 jer

panjang tak tajuk entry aku tu....
hehehhe,,tajuk ikut kate hati lah ni
ntah aku kadang2 tak faham dah dengan sikap sgelintir manusia ni
sebelum diberikan apa2 jawatan...macam2 bunyi
kan dah diberi plak...macam2 plak ko bunyi
issss sungguh aku tak faham ngan orang2 yang peel macam ni
kadang aku  dah malas sangat nak melayan
tapi bidang kerja aku ni tak leh lah plak nak buat macam tu
seteruk mane pun ragam manusia kene lah terima n telan jer
diri sendiri sakit ati takpe
jangan orang plak sakit ati kat kita sudah...
bagus tak,,,bikin darah tinggi kalu selalu ginimmm
hahahahahha

berbalik ngan tajuk diatas....
adalah sorang kakak ni
aku tak tahu ape dah kene ngan dia sekarang
dah diberi amanah dan tanggungjawab
tolong laksanakan je lah...
ni macam-macam cekadak plak 
jap-jap mengadu pasal tu kat aku
jap-jap pasal ni plak
pastu cakap yang dia tak nak dah jawatan tu
pendek kata macam-macam lah
aku pun manusia biasa kak,,,kadang aku boleh terima
kadang aku rasa rimas lah jugak
kalo aku lah,,,kalo kau dah dari awal tak nak
memang aku tak nak
ni mulut tak nak,,,,tapi kenapa ambik jugak amanah tu..
tu yang aku tak paham
pastu ngadu2 plak yang dia tak pernah dapat bantuan
heyyyyy apakah maksud semua ni...
aku so so lah tak paham....

jadi nasihat aku untuk diri sendiri dan jugak para readers yang budiman sekalian
tolong lah pegang amanah sebaik - baiknya 
kalo dah diberi tangunggjawab tu,,tolong lah laksanakan sebaik mungkin
kalo tak mampu takpe,,,sekurang - kurangnye tolong lah buat yang terdaya
kita kerja memang nak upah...tapi kite kerja bukan nak upah or gaji semata
tapi kalo kita kerja niat untuk kebaikan insyaAllah pahala pun akan kita dapat sekali
sebenarnya kalo kita ikhlas aku rase kita bekerja pun hepi2 jer
kita rase seronok nak laksanakan amanah yanh diberikan
ke salah apa yang aku kate ni...

oklah aku nak share sikit lah pengalaman yang aku ade
aku ni pun pada mula susah sangat nak terima satu jawatan dalam persatuan aku sekarang ni
tapi nak ke tak nak...aku kene gak terima pada masa tu atas beberapa faktor lah
mula - mula memang aku rase lain sangat
tapi lame2 dan sekarang ni dah rase jatuh cinta plak
ditambah plak dengan rakan2 yang sangat supportive ni
jadi rasa sangat hepi dan gembira jer bila buat kerja
dan aku rasa rasa suka dan cinta pada kerja ni kene pupuk
cuba untuk menerima walaupun pada asalnya kita tak suka

Eleh macam cinta lah
tak kenal maka tak cinta
ke guane boh...

malas nak pikir dah
harap kita sama2 dapat petunjuk yer
selamat bekerja dengan gembira semua......

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)