Monday, September 12, 2011

kerepek ubi kayu

korang tahu
semalam entah angin apa yang datang kat aku
tetibe jer rajin nak buat kerepek
atau dalam bahasa yang mudah n ringkas bagi org teganu ni
kepek ubi
hehehehehe

sebenarnya
kat umah aku ni ade lah sikit ubi kayu
lebihan mak aku rebus ari tu
ubi kayu ni dari kuantan sebenarnye
sepupu aku tanam
so masa mak aku tumpang tido umah diorang
time nganto adek masuk u ari tu
diorang pun bagi lah bawak balik ke teganu
banyakkkk....
heheheehe

so yang lebih ni
buat lah kepek ubi
ubi ni pun bukan elok sangat
alah ditanam kat tanah yang tak bape nk elok
so hasilnye pun x bape nk elok lah
tapi boleh lah kalo takat nk makan tu
huhuhuhu

jadi semalam
kat2 magrib tu
aku dah sebok2 koyak segala kulit ubi
then dengar jer azan
laju ok aku gi sembahyang
giler excited aku neh
hahahahah

pastu parut ubi2 tu
goreng lah ko soarang2 kat dapur
hehehehe
sambil2 tu memekak gak panggil adek bongsu aku
suruh beliau ambikkan gambar
hahahha
kan cerita tak bergambar kan tak best plak
ye dok????????
huhuhuhuhu

ni gambar ambik sendiri sebab orang dah malas nak layan aku huhuhuhu..gambar tak bape nak berkualiti pun... alah kamera fon je pu..tapi ok lah dari tak de langsung kan heheheheheh

tangan pun aku nak tunjuk,,,kate nak bukti kan...

nilah hasilnye,,,secotek je pun,,,tak penuh satu tabung,,,walupun agak keras sedikit..tapi rasa die best...:)


buat bukan main lame
dok tercongok menggoreng tu berejam
sambil menitik peluh ni
tapi oleh kerana kesungguhan aku nak buat tu
maka tak terasa pun penat
ditambah plak ditemani orang tersayang
ngan mesej pun jadik lah...
gilerrrrrrrrrrrrrrrr......
hahahahhahaha

ok dah..
tu cerita semalam.........:)



No comments:

Post a Comment

komen sikit :)