Thursday, December 8, 2011

bile saya stress

macam mana nak mulakan ni yer,,,ermmm x tahu lah kenapa ngan aku ari ni, sejak malam tadi dah sebenarnye, berlarutan sampai pagi. owh sungguh tak best ok rase macam ni. yess aku sedar bende yang aku rasa ni sangat tak best, tapi ntah kenapa ati ni turutkan jugak rasa ati yang ntah ape2 ni. sebenarnya sekarang ni macam2 bende yang aku pikir. nak kata masalah tu besar sangat tak jugak. tapi bende2 tu semua berlegar-legar jer kat kepala ni. mulut memang senang cakap tak yah pikir, x yah hiraukan, tapi yang menanggung aku jugak kan. ntah lah. ade orang kate aku ni suke ikut perasaan, emosi sangat, sensitif...aku akui semua tu..dan aku terima semua tu kelemahan aku, tapi kalo dah mende2 alah tu mengganggu pikiran aku ni..sape lah aku untuk menepis semua tu. aku tak kuat nak melawan. rase nye dah sehabis baik aku lakukan dalam hidup aku setakat ni. tapi ni yang aku dapat aku bersyukur jer,terima semua...tapi cara penerimaan aku yang tak sepenuh ati tu mungkin yang membuatkan aku stress....tapi x de lah stress sampai rase nak bunuh diri, giler ke ape..just rase xde mood, malas nak layan orang, malas nak cakap malas serba serbi lah....hudoh kan perangai aku. aku tak tahulah apa orang mengata kat aku ni. aku memang jenis macam ni. kalo aku ade masalah ker, terasa ati ker, jauh ati ker, sakit ati ker,,memang bende2 tu semua terpancar kat muka aku ni. aku tak leh nak sorok2. tak reti nak pura2 menidakkan apa yang aku rasa. ade orang kate dia tak suka aku macam ni. boleh buat orang lain plak berkata bukan2 kat aku kalo aku beterusan begitu, yerrr...memang betul kate2 tu n aku leh terima semua tu...aku dah cube buat semua tu,nak gembirakan semua orang, tak nak orang kecik ati plak ngan aku..tapi tak tahu lah kadang2 terbabas jugak ngan perangai diri sendiri,,,,x leh kawal korang....

ermmmm...ade ke tak orang macam aku ni..huhuhuh,,tapi untuk pengetahuan korang semua. aku ni memang lah jenis macam tu.emosi,sensitif, cepat sentap tapiiiiiiiiii...tu semua kejap jer, serius lah..try lah berkwan ngan aku.. memang kejap jer aku macam tu,pastu aku boleh plak huhahuha macam biasa,gelak2 macam orang giler huhuuu....sebenarnya... time aku stress,time aku marah, aku perlu bersendirian...jangan ngade2 nak cakap or borak2 ngan aku time ni. sori lah,,,aku akan cakap tapi mungkin dalam nada yang korang tak suke nak dengar, jadi adalah lebih baik aku dok sorang, senyap2 kat situ,,bangsa senisitip lebey macam ni lah rupenye,,huhuhuu...tapi kadang bila aku bersendirian..aku mulalah pikir macam2..eiii dosanye aku buat macam ni,teruknyer aku,,bencilah macam ni,,haaa macam ni lah yang selalu aku dok pikir time aku bersendirian....pas banyak2 kali aku pikir secara automatiknya aku akan rasa bersalah,n then mulelah aku cari2 orang nak bercakap2 hehehhehe
macam budak2 kan.

eh tapi korang nak tahu tak...kadang2,,bukan selalu lah, kalo aku stress aku akan nangis,, aku akan nangis sampai lah aku rase lega. malu sangat kalo nangis. nak2 plak kalo jenis yang air mata murah macam aku ni. kat mane2 jer kalo dah terlebih emosi aku leh nangis. hishhhhh hudoh sangat pangai ni kan. x kisah lah kalo nak kate aku ni macam budak kecik ker,janji dengan menagis ni.. aku leh legakan perasaan aku neh. hahahhaha. nak jugak menang kan. dah memang bangsa selalu nak menang. memang macam ni  ahahahahahahhaha...korang tengok aku,,tadi beriya2 emosi ...kan dah leh gelak2 plak...huuhuhu....

sebenarya,,aku bukanlah sengaja buat2 stress..stress ni bersebab sebenarnya. n aku antara insan yang terpilih melalui rase stress dengan cara begini. jadi sape2 yang kat keliling aku ni aku harap leh lah terima cara aku ni...better silent rite...itu yang aku pegang,,,,diam tu adalah lebih baik,, x kisah lah hati sakit sikit, janji kite tak sakitkan ati orang,,,akhirnye akan dibalas jugak... terpulanglah cara mana kita menerima balasan tu......

harap2 pasni aku akan jadi lebih baik lagi dari sebelum ni, sape2 yang ade dekat ngan aku, yang bace blog aku ni n pernah terasa ngan aku,aku mintak maaf banyak2..aku sangat tidak sengaja dengan apa yang aku penah lakukan kat korang tu.....sori k....

dah..tu jer sempat berkongsi ngan korang...lain kali kite berkongsi lagi yer....

*bendera merah dah naik...patut lah stresss jer sari dua ni  ;) huhuhuhu...untuk awak..sori2 sangat2...




No comments:

Post a Comment

komen sikit :)