Monday, December 5, 2011

cerita ari minggu....

ari minggu baru2 ni i tersangat rajin tau
heheheheh
alah bukan ape
lame dah tak masuk dapur ni
so atas permintaan mak i yang nak i masak ari tu
i kan anak yang taat :p
so i layankan jer lah mak i tu
heheheheh
geli tak aku bahasakan diri aku i kat korang
hahahhahah

saje2 jer
bukan selalu pun ber i u ni
sekali sekali x salah kan

eh,,,lupe plak nak cerita perkara sebenar
hehehehhehe
ari tu kan i masak lah
tapi x de lah hebat sangat pun
just goreng daging bodoh2 versi aku ngan ikan tongkol@aye singgang jer
n then ulam2 timun jer
huhuuhu
ringkas sesajer
malas nak pikir2 lauk pauk yang beriya2 ni
hehehehe
janji kenyang dimakan
nasib my father x kisah tau
dia bukan ape
kadang2 tak makan lauk2 yang ringkas ni
ari2 pening mak i dok mikir nak masak ape untuk suami tercinta die tu
hahahahha
lawak jer...
mane de pening
rilek jer mak aku masak untuk kami sekuage tiap2 ari :)

ehhhhh
korang tahu tak why aku panggil goreng daging tu bodoh
hahahahhah
macam ni cerita die
goreng daging tu teramat lah senang ko nak buat
just ko campakkan hirian bawang merah,bawang putih ngan halia dalam kuali
pastu dah ade bau2 sikit ko masukkan jer daging
masak sampai empuk
haaaa...senang kan
pastu dah nak masak tu ko masukkan lah lada sikit
kalo tak nak pun x pe
x de nyer orang marah :P
garam gula semua tu pun masukkan tau...
ikut kesesuaian
hahahah
bodoh2 pun best tau...
try lah kalo tak percaya

terliur tak 
hahahahha
abaikan kuali mak aku yang berkerak tu ek
almaklumlah dah 26 tahun dah usia kuali tu
hebat kan
still leh pakai
heheheheheh
nampak bodoh jer daging tu
tapi ce korang makan
haaaa....ni lah orang kate
rupe tak melambangkan rasa
tetibe
betul ker kate2 tu
macam kompius jer ni
hahahhahah



ini ikan singgang yang tengah menggelegak
heheheeh
yang ni pun sonang jer
masukkan beberapa hiris lengkuas n kunyit
n then campak dalam tu
bila dah mengelegak
masukkan ikan..
tunggu jer sampai masak
if kalo kuah tu x bape kuning
ko asukkan jer serbuk kunyit sikit
kasik kuah tu kuning2 sikit
last masukkan lada jarum kalo nak
kalo tak nak pun x per
owhh lupe
bawang putih pun aku letak jugak dalam seulas dua
heheheeh

ehhhhh..
macam entry masak2 plak ni
tadi nak cerita pasal kerajinan jer
tetiba macam bagi resipi plak
huhuuuh

tapi kesimpulannye
dimana ade kerajinan..
disitu lah ade makanan
hahahhahaha

gilossss
x paham2 ker
malas lah plak nak ulas pepatah yang aku cipta tu
heheheheh

korang paham kan.....

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)