Wednesday, December 7, 2011

intai2 resipi

aiii ntah ape ke hangin aku 23 ari ni
dok asyik mengoogle resipi aje
hehehehe..
kerrrrr....
malas ah nak teruskan...malu arrrrrr
ecececececce....:P

siyes lah
kerajinan i memuncak sekarang ni tau
tetibe jadi rajin yang amat
almaklumlah dah terkena panahan petir dari mak i
heheheheh
tahan jer lah

macam ni citer die
23 ari lepas mak i x de kat umah
atenye pi melaka
kenduri kawin
ehhhh pasal ngan aku ni
suke no ber i u ni
hahahahha
xpe lah kan
layan je lah aku neh..

sambung cerita
kebetulan plak musim coti sekolah ni
ade lah 2 orang adek lelaki aku kat umah tu
kalo pempuan dah besar tu x menyusahkan aku dah
maksud aku bukan susah sangat pun
just kalo aku dulu bile dah umur 17 18 tahun
dah leh survive diri sendiri dah if mak tak de kat umah
pastu kan...aku macam riso ler nak tinggalkan adek aku yang dua orang kat umah tu
takut2 lah diorang lapor
aku kan sister yang penyayang ngaan caring :P

so sebelum pegi keje tu
aku dah laju2 menari2 kat dapur
masak bekpes n untuk lunch sekali
akhirnye sebelum gi keje tu kire dah settle lah masak2 tu
yang sakit ati tu budak 2 orang tu tak jgak bangun2
aku kejutkan nk mention yang aku dah nak gi keje pun diorang leh buat tak tahu jer
sakit ati tau :(

pastu tengah2 panaskan enjin kereta
kringgggggggkringgggggggggg
hehehehehhe
anset aku bebunyi
mak i call

mak : buat per
aku: dalam kete nak gi keje
mak: makan ape pagi ni
aku: owh lenguh ah mak, bangun2 pagi jer buat key tiow goreng untuk budok2 ni, pastu masak terus untuk tengah hari,balik tgh hari kan nak tumis sayur jer,,,bereh lake doh  hehehehhe(dengan banggenyer)
mak: oooo pandai plok mak tak dok mu buat semua tu ek,,,baru tahu guane mak pagi2 sibuk nak masak ke anak2...ni kalo mak ade wak dok tahu jer....(dalam nada sindirin,kenekan aku balik)
aku: ermmmm...arghhhhh(seperti kene panahan petir)..ok lah mak...nak gi keje dah ni
mak: ye lah...

ermmmm benci tau
hehehehheh
tapi memang betul pun kate2 mak aku tu
kalo mak ade aku memang aotomatik jadi pemalas giler2
pagi2 bagun tido..sambung tido balik sebelum gi keje
bangun tahu2 mak aku dah siapkan bekpes
buruk beno perangai aku neh
huhuhuhuhu

tapi...kalo mak aku x de
tetibe jer automatik aku jadi pandai
heheheheh
pandai segala-galanyer
hahahahah

sebenrnye aku bukan x pandai korang
tapi tu lah
dah terbiasa mak buatkan segalanya
so tu yang aku jadi lagu tu tu...
tapi korang jangan egat mak aku buat segala-galanya untuk aku
yang lain semua aku buat
bab2 masak jer memang jarang buat
jarang2 pun aku egat lagi tau camner nak masak nasik
camner nak goreng telur:P
hahahahahah

kesimpulannye aku bukan lah seburuk yang aku ceritakan sebenarnye :P
puji diri sendiri as a motivation for my self
hehehehehe
panjang cerita plak aku ni kan
seakan lari dari tajuk asal plak
hehehehe

weyyyy...
aku dari tadi dok google sandwich telur yang best ni
sape2 yang ade resipi sandwich tu yang mudah dan sedap
plis share kat aku
teringin rase kat tekak ni nak makan mende alah tu
plisplisplisplis....

sayang korang semua....

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)