Sunday, November 11, 2012

balik kampung

semalam saya dan suami adalah balik ke kampung suami
ye lah dah seminggu dok kat rumah mak ayah saya
kesian jugak kat suami saya tu...saya tahu die rindu kat mak ayah serta keluarga die itu..
huhuhuhu...so jom lah abangku sayang...kite balik kampung..
kelako sungguh bunyinyer...tapi tu lah kenyataannye.
mungkin ni lah hikmahnya kawin ngan orang dekat2 ni
kalo rase nak balik,,balik jer...
dekat tu x de lah dekat sangat..
dalam 20 minit perjalanan tu ade lah..
dan sekarang ni sementara masih berdua ni,,,lleh lah nak ulang alik sana sini
kan dah beranak pinak kan koser aku nak ulang alik
penat wey...sekali sekala itu ok jugak lah kan

eh tak penat ker..
selang sari dua kesana
pastu kesini
nak hangkut kain baju lagi
huhhhhh adelah saya tidak larat disitu
huhuuhuhuhuhu...

so semalam saya dan abang mat adalah sangat teruja bila sampai ke kampung halaman tercinta
rasa lama sangat tak balik (padahal seminggu jer)
feelinh orang jauh aje rasenyer
balik2 jer..kuar dari kereta
jiran2 mak mertua saya dah jerit2 panggil abang mat dan saya
owhhhh sungguh kemesraan nampaknyer disitu hahahahha
nampak sangat lama tak jumper
rindu kat kami ler tu..

masuk dalam rumah senyap sunyi jer
rupe-rupenye anak2 sedara abang mat x de
balik ke paka..rumah toki diorang sebelah sana
patut lah...muke orang2 kat umah tu macam x de perasaan jer
semua berbungkus dalam selimut depan tv
ye lah sekarang kan musim hujan
daripada x de buat ape2 baik berbungkus dalam selimut
adelah nikmat sesangat lah disitu
heehehhehee...

pastu adelah acara makan2
minum2
borak2 kosong
dari hujan samapai berenti hujan
dah tak tahu nak buat ape
tetibe ayah mertua saya ajak gi jalan belakang rumah
mula2 tu aku egat sesaje jer nak tengok belakang rumah
sekali owhhhh
rase sangat tak sangka
rupe-rupenyer banyak sungguh pokok buah - buah kat belakang umah mak mertua saya tu
dokong ade,duku ade,rambutan ade, betik ade
owhhhh sungguh jakun saya rase
 ye lah...saya kan dok perumahan
mak ayah saya plak x de lah kebun2 ni
kalo nak gi makan kat rumah tok saya jer
tu pun tok saya dah meninggal
lame dah saya tak rase suasana macam ni
gembira sungguh rase dalam hati ni

semua buah saya rasa nak petik
nak2 buah dokong tu
sangat gemuk2...mak mertua saya cakap masam lagi
tapi saya makan ok jer
terus saya jadi giler...lepas sebiji...sebijik saya petik dari pokok tu
pastu jalan lagi ade buah rambutan
owhhhh sedappppp nyer..
suami saya siap pesan...jangan makan banyak sangat
kan jadi macam kawan ain dalam cerita adam dan hawa tu
hahahahahhaha...buat kelako lah plok
macam lah saya ni ade lelah....

jom kiter layan dulu gambar ni ek...



ni buah limau purut 
pokoknyer ya Allah subur amat
ko tengok buah die lah
pasni senang...
nak buat tomyam, xyah dah susah2
bawak balik jer daun2 limau purut tu


ni lah buah dokong
sedap sangat rasenyer
nanti balik keje kan saya nak paksa abang mat ambikkan
hehehehheh



ni duku belum masak lagi
dalam sebulan lagi boleh lah kot


ni lah buah yang buat saya jadi giler
hahahahhahaha...
sedap nyerrrrrr
dap..dap...dap...


ni saya yang tengah sedap makan 
sorang lagi tu pun ape kurangnyer kan
same aje...hehehehe

lepas perut dah sarat semua
abang mat ajak naik  moto pusing2 kampung
owhhhhh indahnyer dunia
terima kasih ya Allah atas kurniaan yang tak tenilai ni

habisssssss cerita balik kampung saya
heheheheh
daaaaaaadiiiiiiiiiiiiiiduuuuuuuuuuuuuuu



No comments:

Post a Comment

komen sikit :)