Monday, February 10, 2014

first day joging

selamat pagi semua
ni ha nak cerita pasal semalam
sebenarnya hasrat nak turunkan sikit berat badan ni dah lama
tapi banyak no kekangan masa 
ditambah plak faktor malas dan sebagainya
maka tak jadilah rancangan tu
tapi dua tiga hari baru ni
aku laki bini ntah kenapa tibe2 terancang plak nak joging semalam
kebetulan plak balik umah mak hubby aku
kat kampung hubby aku ni best sebenarnya
jauh dari kesibukan duniawi hahahaha
maksudnya pendalaman lah sikit
time2 joging tu bleh lah merasa udara yang segar
disamping tu boleh lihat pemandangan pokok kiri kanan

semalam punya citer
balik keje punya lah liat nak turun
rase malas sangat2
haaaa...tulah peel aku
malas nak start bab besenam-senam ni
tapi hubby aku dah semangat2 dah nak turun...
aku ape lagi...tercabar jugak
dalam kul 6 ptg kitorang gerak


langkah permulaan ni
belum ape2 dah bergambo
hehehehe...
yang ni penting ok...nanti bile aku nak story kat korang
kan best...cerita bergambo
ye ke tidok :)
 
 ni adek ipar aku
die x de hal joging2 ni
dah biase training bola jaring katakan
jauh die tinggal aku laki bini
yang aku ngan hubby plak
kejap aku depan
kejap die depan aku
kate slow2 kan..
hehehehhe

 laki sape lah tu....
 

Alhamdulillah selesai...
dalam 5 KM jugak lah kitorang joging semalam
oklah untuk hari pertama...
insyaAllah hari ni plak kalo Allah izinkan
sebenarnya aku joging ni bukanlah nak kurus sangat
cume aku rase sekarang ni berat badan aku dah melampau sangat
tang perut tok yah cerita lah
rase malu ngan diri sendiri pun ade...
walaupun laki aku jenis tak kisah...tapi aku ni plak rase tak selesa
korang pernah tak rasa tak selesa ngan diri sendiri
mesti pernah kan...

jadi selain kawal pemakanan sekarang ni
joging ni salah satu aktiviti yang aku baru lakukan untuk turunkan berat badan
dan aku tak tahulah sampai bile aku bertahan
aku harap walau tak hari2 pun aku jog
at least 2 - 3 ari seminggu aku dah rase cukup dah
masa pun memang tak de dangat
time2 free ni lah aku buat...

korang doa2 kan aku yer..
egat,aku bukan nak kurus...cuma nak sihat jer
dalaman dan luaran...

usaha tangga kejayaan...

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)