Sunday, February 9, 2014

suke bile boleh buat orang suka

kan dah kate ari jumaat tu plan nak masak sekian-sekian...
tulah lah orang kate...kita ni hanya mampu merancang,,,,
pastu plak tetiba dapat arahan kene kerja sebab dato'MB terengganu nak melawat kawasan
so kene lah hadirkan diri sebagai salah satu komitmen kerja
jadi jumaat tu i brekpes kat luar je ngan hubby
kitorang makan nasi kerabu...warung ni kecik jer
tapi best...tapi sori lah wey i tak ambik gambo
segan plak rase + i nak cepat...alasannnnnn :P
nanti aku pegi balik kedai tu aku ambik balik yer gambo nasi kerabu tu...

semalam plak tak de keje ape2 pun
aku bantai tido sampai kul 9 lebih
dasar kan...i is cuti ok...boleh lah tido lelama sikit
cik suami lagi best...aku bangun dia lom bangun lagipun
tapi dah settle brekpes semua tu
nak gerak tuan putera beradu
tengok2 dah dalam bilik mandi
gooooooddddddddd sayangggg...
hehehhehehe


nilah bekpes kami semalam
mee goreng aku tibai jer buat
asal jadi....dah lah barang2 basah kat umah dah tak de
ikan ade lah...takkan nak letak ikan dalam mee hoon ni
so aku decide goreng bodo jer macam tu
roti canai tu pun yang segera jer
siap letak telur tu
hehehehehe

Alhamdulillah walaupun serba kekurangan
tapi kami laki bini serta adik2, kenyang pagi semalam
bukan senang nak buat orang kenyang ni
hehehehhee,,,ni bukan lah nak angkat bakul sendiri
tapi dari pengalaman aku yang secotek ni
makanan ape2 pun jika dimasak penuh dengan rasa kasih dan sayang
yang tak sedap pun jadi sedap
atas keikhlasan masing2 lah

ce korang try masak dalam mood yang tak elok
aku sure kompemm makanan tu tak sedap
:P

jadi semalam aku suke bile boleh buat orang suka
ko ade?????
 

the bukti....

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)