Wednesday, February 19, 2014

masakan yang berkesempatan

hai semua...dah 23 ari menyepi aku ni
saje lah...kadang kita manusia ni ade hari mood ok,,,ade ari tak ok
kadang tu plak mood ok,,tapi malas plak
so acane nak dikate lah kalo dah macam-,acam perangai tu
jadi ari ni meh lah same2 kita berkongsi
alaaa kongsi masakan aku jer pun
dah aku tengok semua blog tempek makanan
pastu resipi plak...
aku ni bukan lah tak pernah masak...selalu la jugak
tapi segan lah nak taruk kat blog ni
tapi ari ni tak segan plak...tak ke pelik diriku ini...hahahaha

sebenarnya aku tak lah selalu masak
biasanya aku masak waktu pagi sebelum kerja ngan waktu malam
waktu malam tu dalam seminggu ade lah 23 kali
tapi sekarang dah tak pernah sekali kot dalam seminggu ni
al maklumlah suami i nak diet...fuhhhhh...selamat....
hahahhaa...dasar isteri pemalas ni
eh kate support moral kan
lagipun aku dah acah2 ajak dia makan nasi
tapi boleh die tak nak
ayah aku ajak pun leh die tahan lagi
gud job my asben kali ni...
nanti kalo you dah kurus tak de dah lah kecomelan u sayang :P
ni perli laki sendiri ke ape ni...
eh sebelum terlupa...aku kan cakap aku biasa masak waktu pagi ngan malam kan
ala korang kan tahu,,,,aku still tinggal ngan parent aku lagi
jadi pagi jelah aku sempat masak
tengah hari of coz lah mem besar kat umah aku masak
malam tu plak kalo sebelum ni aku masak if suami aku ade nak makan ape2
kalo tak,,,tibai nasik yang mak masak jugak
kan senang...ehhh i keje lah,,,penat tau...:P

so meh lah tengok ape yang aku dah masak...
yang sempat ambik je lah
yang tak sempat tu....pempaham lah...

  
mee goreng...


sup kaki ayam + mee hoon + roti...suke ati nak makan yang mane...
 
 yang ni pagi tadi..


nasi minyak....
 

ni nasi lemak time cuti ari tu...mase ni adek2 aku ade kat umah lagi,,,sekarang dah balik u masing2 dah...
 

percubaan pertama puding oreo lapis milo....kurang menjadi...
 

lauk ringkas jer,,,sebab x de orang kat umah...
 

lempeng tawar cicah gulai ikan sungai...
 
nesi goreng + ayam goreng kunyit sayur cameron...
 
 mee hoon goreng....


lempeng tawar cicah gulai ayam kampung....

ni je lah yang ade dalam simpanan
penat tau...i simpan lame2...
very tnhe kampung kan masakan aku neh
dah bile plak aku ni orang bandar
kalo kampung tu,,,kemana pegi pun kampung jugak...
i proud be a kampung girlll....
hehehhe

nak resipi?????
buat malu jer...tak payah ok...ni semua senang sangat nak masak
aku dari kurang pandai dah pandai sekarang ni
tapi dengan citarasa serta sesuai singgah kat tekak aku ni lah

tapi tadi kan...tengah2 bekpes...
ajak mak sekali bekpes
sekali dia makan
boleh die tanye,,,ni sambal letak air asam jawa tak????
mane leh kalah kan...letak....tapi sikit jer
serius aku letak weyyy...boleh plak ek die cam letak ke tal letak...
pastu tak puas ati lagi...belacan letak????
dok...that my answer...

kalo dah pro masak tu...ape yang kita tak letak tu tetap die boleh rase
acaner????? tapi mak i cakap lulus dah...

:P:P:P;P;P

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)