Tuesday, September 21, 2010

before raya

ok dah x mo cerita pasal raya lagi dah
tapi nak citer sebelum raya boleh kan
boleh tak ni...hehehehe
sendiri tanye sendiri jawab daaaaa

ok ni kejadian 5 hari sebelum raya ok
kira ok lah ade gak raya2 ni kan hehehe
seminggu sebelum raya tu memang memenatkan ok
keje menimbun - nimbun
yelah dekat2 nak raya ni macam2 bantuan yang nak diagihkan kepada penerima yang memerlukan...jadi aku sebagai petugas yang berdedikasi...chewahhhh
harus menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab k

aiksss kenapa tibe2 je aku rase macam skema jer
kate bekas pengawas sekolah ari tu kan
hahahaha

ok aku siyes ni
2 hari berturut2 program pengagihan dana raya ni dilakukan
dan dua hari gak lah aku n kawan2 berkampung di ABM Jenagor
korang dah penah pegi ke belum kat ABM tu
kalo x penah lagi...meh aku bawak korang huhuhu


sepanjang dua hari tu seramai lebih kurang 5 ribu penerima gak lah
daripada 40 lebih kampung
sepanjang dua hari tu gak boleh lah ko tengok pelbagai ragam dan gelagat manusia
yang lucu ade,yang kesian ade dan yang nak buat kite marah pun ade
menguji keimanan sungguh
nak2 lagi bulan puasa
nak x nak kene lah bersabar dan maniskan je muka ko yang x berapa nak manis tu
hehehehe

uihhhh nak patah pinggang ok duduk je dari pagi sampai petang
hari first selesai program dalam pukul 5 lebih
hari kedua plak dalam kul 4 lebih cam gitu ah
tapi syabas aku ucapkan kepada YB Haji Rozi bin Mamat kerana dua hari berturut - turut
berdiri menyampaikan bantuan raya kepada penerima
dari pagi sampai petang tu
uihhh bayangkanlah kelenguhan kaki tu huhuhu
Tahniah YB..........


dan tahniah jugak kepada member2 sekerja sekalian
kerana anda bertahan selama dua hari menjalankan tanggungjawab dengan jayanya
alahhhhh bab kata pepatah
alah bisa tegal x biasa
ehhh,,,betul ke tak ni
kalo salah tolong betulkan yo



ni selepas selesai segala kerja pada hari kedua tu
saje posing2 sebelum balik
lee kate saya aku duduk dah macam gaya artis
betul ker???
hahahaha
diorang ni sebenarnya suka menyakat aku
kadang2 menci tau
ade je modal diorang nak buat aku marah
aku ok jer
tapi aku takut ade orang yang tak suke

hati manusia siapa nak tahu kan
hehehhehe
ni ayat yang penuh maksud tersirat
sapa yang paham,, paham lah

ni ade lagi gambar kami berempat
staff ICT k
mamat is de bosssssssssss

dan pada dua hari yang berturut - turut tu kami berbuka kat luar
tengok tu muka saya yang senyum2 tu
tak sabar nak makan huhuhu
padahal giler nak bergambar :P

saya dok dua orang semeja jer ngan along
bajet nak habiskan semua lauk
last2 x habis jugak
itulah kata pepatah orang tamak selalu rugi
tapi kami x tamak yer...nonono

sebenarnye memang dua orang satu meja
dah diorder cam gitu
kami ngikut jer

ok dah tu aje....

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)