Monday, September 20, 2010

raya 2010

hehehe
baru terhegeh - hegeh nak citer pasal raya
mak cik x dan la kawan2 semua
ermmmm korang raya camner
best tak????
aku???????

ntah lah best ke idak
boleh ko cakap macam tu
of kos la best
kata raya kan
cume x de la sebest masa zaman2 kecik dulu
meriah tetap meriah ok

korang baju raya tema warna apa tahun ni
pamily aku warne oren2 peech cam gitu ler
semuanye idea aku dan adek2 pempuan aku lah tu
nasib yang lain ngikut jer
kan ke pamily spoting hahahaha
yelah...kalo ikut ayah aku die nak pakai baju raya warna merah
nasib lah aku ni mcm ade kuasa veto sikit,,jadik ayah pun terpaksalah ngikut kehendak anak kesayangan nye ni
sayang ke weyyyy
mahu nangis adek2 aku baca ni
hahahahha
ni lah pamily aku

tahun ni jugak tahun first aku keje kan
maka tahun first gaklah aku nak bagi duit raya atau pitih raya
hehehehe,,,keluarkan sikit bahasa ganu
tp nak dijadikan cerita boleh aku x sempat nak tukar duit raya
maklumlah mak cik x dek experience kan
egatkan dua ari nak raya boleh lagi tukar duit
ghiopernye dua minggu dah habis duit tukar kat bank
jadi macam mane tu????

aku egat mmg x jadik dah nak bagi duit raya
tapi nasib lah pok asir aku aka ayah su aku memahami
die tolong tukarkan untuk aku
tu pun bukan kat bank tau
kat kedai roncik jor hahahhaha
tu pun kedai roncik kat setiu tau
jauhhhh tuuuuu
huhuhuu
x pelah dari x de langsung
maka duit raya aku x bau bank lah ye kawan2 hehehehe
sangat teruja ok perst time nihhhh
kalo boleh semua orang aku nak bagi duit raya
hahahaha...
adek badek kesayangan

ermmmm cerita apa lagi ekkk aku nak bagitahu korang
owhhhh tentang persiapan tahun ni...
aku hepi sangat ok
tahun ni kerjasama daripada adek badek mmg tik top ok
malam raya tu kami dah tak bizi sangat
biasenye malam raya tu lah nak gantung langsir
nak tukar kusyen segala
tp tahun ni petang nak raya tu semua dah settle
syabas adek2 ku
so malam raya tu kami just help my mum masak je lah
aku masak gak
masak merah daging
untuk dimakan dengan ketupat dan lemang
aku sekarang ni gatai tau
kalo bab masak rajin jer
apakah?????

ape lagi ekkk
pasal kuih raya plak yer
aku bajet2 memang nak beli jer kuih taun ni
tp korang tahu lah ayah aku punye peel
nak jugak suruh anak2 buat
jadi sebagai anak yang solehah :P aku turutkan jua
hahahaha
dua ari nak raya aku baru hegeh2 strat buat kuih raya
kata sibuk kan
betul ....nak start buat tu kan malas nye ya Robbi
dengan dugaan lagi tu
dugaan tetamu dibulan puasa
yelah dekat2 nak raya sedara mara dah balik kampung
jadik adelah sepupu sepapa datang berbuke kat rumah pastu kat2 tengah malam baru balik
kalo orang ade mcam susah sikit nak buat keje kan
padahal malas huhuhu
tapi apa2 pun aku berjaya gak buat 4 jenis kuih raya
sila bagi tepukan sikit kat aku
ayah aku apa lagi
senyum sampai telinga lah
nyampah tau....
bakal ibu mithali...sape nak angkat tangan ;P.....weksssssssss

xpe aku dah mintak maaf ok ngan ayah aku
nanti tahun depan mintak maaf lagi huhuhu

tahun ni aku x pegi pun sembahyang raya
bukan malas ok
aku period....
jadik x leh lah pergi
lepas sembahyang raya semua
kami satu pamily berziarah lah ke kubur tok,toki,pastu ke rumah sedara mara
and then tengah hari baru balik umah
aku plak balik2 je terus nak pengsan
kate period...harus aku senggugut
sakit hati + jiwa
orang lain sibuk beraya
aku plak sibuk menahan kesakitan
aduhhh benci kalo dikenang masa tu........
banyak miss moment2 indah beraya ngan keluarga besar tau
kuage cek su

rase nye aku kene buat entry lain untuk raya ni
rasa mcam panjang sangat dah kan
sangat gila nak menaip ok
hahahaha
k nanti jumpa di entry yang lain plak ( kalo rajin) :P

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)