Thursday, November 10, 2011

siyes saya rindu kenangan lalu

tibe2 tergerak hati saya untuk buat satu entry ni
dan tangan ni mula laju menaip kata
satu hati pun tak nak saya usik dengan entry
ermmmm macam mana aku nak mulakan ni
tak tahu hujung pangkal
kat mane bermula
dan kat mane kesudahan cerita ni

macam mane ni yer
susah sangat nak mulakan ni
payah nak menyatakan kebenaran dan hakikat yang berada dalam hati sekarang ni
dah alam saya pendam,peram
mengharap ade harapan untuk kisah kami ni
tapi ntah kenapa
dimana silap sampai sekarang belum ketemu penawarnya

yer suatu ketika dulu saya merasa sangat gembira dengan dunia keja ni
bukan bermakna sekarang saya tidak gembira
tapi tidaklah sehepi dulu
dulu saya rasa dunia kerja saya seumpama saya berada bersama keluarga sendiri
semua bende saya boleh berkongsi
bergurau senda
bergelak ketawa
makan sama2
saling sakat menyakat
dan kesudahan kami tertawa sesama sendiri
tapi sekarang kemana hilang semua tu
saya tak tahu dimana silap sehingga semua yang kami lalui hilang sekelip mata
sungguh saya tak sangka

saya tak tahu kenapa sejak akhir2 ni
saya selalu berfikir pasal ni
semalam saya ade gak ngadu2 ngan kekasih tercinta saya
ntah kenapa saya sehingga mengeluarkan air mata
yer memang saya seorang yang murah air mata
namun sejak akhir2 ni saya sangat rindukan semua kenangan2 dulu

saya nak sangat seperti dulu
berkongsi suka duka bersama
saling nasihat menasihati antara kami
saling bergurau senda
dan sekarang saya sedang bergembira
saya nak kongsi berita gembira tu
tapi rasenye tu hanya  angan2 saya yang ntah bila kesampaian

saya tak nak jadi manusia yang tak bersyukur
saya bersyukur ngan apa yang ade di sekeliling saya sekarang ni
dikelilingi rakan2 yang menyayangi saya
yang sentiasa menyokong saya
yang sentiasa membuat saya gembira
syukur sangat2....
hanya tuhan jer yang tahu apa yang ade dalam ati saya sekarang ni

saya tak kisah kalo ade yang mencemuh tulisan saya ni
ade yang mencebik luahan saya ni
namun itu lah hakikat yang sedang berada dihati saya sekarang ni





rindu kenangan ni semua
ntah bila akan berulang..

mungkin saya yang silap.............itu yang pasti...

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)