Friday, December 3, 2010

kecewa

saya adalah dalam mood yang sedih
walaupun mulut saya menafikan kesedihan tu
tapi hanya DIA jer tahu apa yang ade dalam hati saya ni
harapan saya musnah lagi
biarpun saya selalu menyatakan saya tidak meletakkan harapan yang tinggi
tapi bila sampai masa dan jawapan dah diterima
saya tetap kecewa dan still rase sesuatu
air mata laju jer tumpah...
huhuhuhuu

penantian saya tadi telah saya ketemui
namun saya diuji lagi dengan kegagalan
kegagalan saya menempatkan diri sebagai salah seorang calon temuduga sebagai seorang guru
yerrrr,,,sejak dulu lagi saya bercita2 menjadi seorang guru
namun sehingga kini impian tu belum kesampaian nampaknya

namun siapa saya untuk menolak takdir tuhan
mungkin DIA dah aturkan yang lebih baik untuk saya
mungkin juga saya ni tak sesuai sebagai seorang pendidik
saya akur dengan ketentuan ni
sebab dari mula lagi saya sudah mengjangkakan ini semua berlaku
yaaaa saya kene terima semua ni

dan bermula saat ni
saya tak mahu lagi membangkitkan soal kerja lagi
saya bersyukur dengan apa yang saya ada sekarang
saya nak tumpukan betul2 dengan kerja yang saya ada sekarang
saya nak buat yang terbaik untuk semua orang
saya harap saya mampu

tiba2 saya terfikir
memang saya sedih dengan keputusan yang saya terima ni
namun saya juga sedar....saat ni saya bahagia
bahagia dikelilingi keluarga dan kawan2 yang sentiasa menyokong dan menyayangi saya

memang saya bahagia....

titik....

mode: kebahagian dalam kedukaan...huhuhuhu

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)