Thursday, January 27, 2011

jom masak ngan teacher yat

hai semua
korang kenal tak sape teacher yat tu
hehehehe
teacher yat tu ibu si asarichan saya tu eh
nah aku kasik tengok gambar die
silakan tengok tuan2 dan puan sekalian hehehe
aku panggil ciksu je tau
korang pun leh panggil cik su..kalo nak lah
hahahhaa


ok kite fokus kepada tajuk ok
baru2 ni
kire x de lah lame sangat :P
jumaat baru ni jer
baru hegeh2 nak story kan
wellll u all tahu i ni kan
macam kura2 kalo nak update
hehehehe

hari jumaat ari tu cik su aku ni datang umah aku
n then die cakap macam nak makan puding gula hangus
pastu time2 tu gak pakse pak su aku gi beli bahan2 nak buat puding aku
tapi ko tahu lah pak su aku tu
depan kitorang die buat malas jer
cik su aku dah malas nak pujuk suami terchenta die tu
terus jer ajak aku

cik su yang sedang gigih ok,,,muke bedebor sebab katenye tak penah buat dalam skala yang banyak:P....
laju je kami menapak ke pasar malam
cari bahan2
jadi hari tu
aku belajar lah buat puding gula hangus ni @ puding karamel
tu aku kasik tahu kpd yang tak tahu
hahahah

gigih nau aku bertanya itu ini
selama ni aku rase susah sangat nak buat(memang tak pernah buat pun):P
tapi yang cik su aku ajar ni
pergh senang sangat
n aku yakin aku boleh buat sendiri dah lepas ni
bangga disitu
hahahha

ok...ni bahan2 nya
senang jer weyy
cik su aku kasik cara2 yang mudah dan senang ok
kate tecaher,,,harus pandai mengajar kan cik su :P
ayat bodek ni,,sambil sengih2 buat muke comey hahaha

ok dah
ni bahan2 nye

2 tin susu cair
10 bijik telur
3 cawan gula (bahagi dua...sebahagian nak goreng n sebahagian lagi nak letak dalam adunan telur tu)
tepung kastard 2 sudu
esen vanilla sikit ( dua tiga titik dah)

cara - cara buat dia:

masukkan semua bahan n then kacau semua sampai sebati,,,sambil2 tu goreng sebahagian gula pada api yang kecik...selesai semua..masukkan gula yang digoreng dalam loyang,,,ade orang goreng terus dalam loyang jer,,,jadi yang ni suke ati,ikut mane yang senang ok,,lepas tu, tuang adunan telur tu tadi dalam loyang n then selamat untuk dikukus.kukus selama 45 minit okey. mase mengukus ni mengikut saiz puding tu yer. yang cik su aku buat ni, aku tak tahu lah berapa orang leh makan,,dalam 3 keluarga jugak rrr...:p...kami kan kuage besar hehehehe

harap maaf...gambar sesudah masak x sempat nak ambik k
sebab.............
masih panas pun kami dah ngapngapngap
hahahahhaah

tapi memang menjadi lah cik su aku buat
korang leh bayang kan..
rope puding gula hangus atau lebih indah lagi disebut puding karamel :)

selamat mencube yer

vangge lah dapat berkongsi satu resipi ni
orang tak malu macam ni lah ropenye
hahahahaha


yang ni aku terror buat
serius tak tipu
ade sape2 nak makan kasik tahu sajor
hahahahhaha

kadang2 kalo dapat bagi orang kenyang pun leh rasa bahagia kan
tetibe...........

:P

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)