Wednesday, January 12, 2011

sekadar di pinggiran

tajuk memang tak leh tahan
hehehehehe
ignore jelah kat title tu ek
okokokok
selamat pagi semua
how are you today
im fine but still feel weakkk lah....
ntah kenapa dua tiga hari ni
penat jer rasenye
balik keje terusss zuppppsss atas lembek
hehehe
rase keje tak delah banyak sangat
tenaga pun tak gune
just duduk n mengadap pc jer

tapi aku rase persekitaran keje ni memang boleh membuatkan badan aku neh tak bermaya jer
yelah hari2 dok mengadap pc
pastu pasang ekon semua
udara luar langsung tak masuk
berejam2 ko dok tercongok kat situ
why not persekitaran ni leh bagi efek kat tubuh badan ni kan
peluh x yah cakap lah
langsung tak keluar
memang langsung tak sihat aku ni kan
heheheeh

ermmmm
macam mane nak kekal cergas ek
ker kene tukar keje ni
hahahaah
sampai kesitu aku terpikir
yelah kawan2 semua
dek kerana penat ni
lame dah aku tak bersenang-senang ngan pamily diwaktu malam
maksud aku tengok tv same2
borak2 tukar cerita
tu tak kawin lagi tu
kalo kawin tak tahulah aku macam mane :P
heheheheh

nak bermesra maacam mane
balik keje aku kompem baring2
sampai magrib
pastu kadang2 keletihan tu
buat aku zzzzzzzzzzzzzz terusss
korang paham apa maksud zzzzzzzzz tu kan
hahahahaha
pastu tengah2 malam baru bangun mandi
ko tengok hidup aku
sihat ke tak
eiiiii tak tahulah
bila nak berubah tang tabiat yang satu tu
mandi malam
suka beno aku ni mandi malam2

ker aku kene ambik any supplement
yelah tubuh badan kita ni kadang2 tak tahan kalo tak jaga
kene gak ade support untuk tahan lame
urmmmmm aku kene pikir balik ni

ehhhh ke diri aku sendiri yang buat aku letih
maksud aku...
ker aku yang terlalu ikutkan perasaan
yelah...layan ke rasa letih tu
rasa nak baring aku baring
rasa nak tido aku tido
ehhhh ke tu masalah sebenar ni
hahahaaha
eiiii nampaknya memang mental tak kuat aku ni

aku raselah
kalo mental aku kuat
mesti aku boleh kawal fizikal aku ne
korang paham tak apa yang aku cakap
dah lama tak guna bahasa akademik nih
hehehehe
otak pun dah tumpul jer
huuhuuhu

maksud aku
aku rase aku kene lawan rasa letih tu
jangan ikutkan perasaan sangat
perasaan aper?????????
MALAS....
aku rase tu punca utama.....
wey tak eloklah untuk kesihatan
jangan bermalas-malas lagi kkk
ingatlah orang yang tersayang :p
heheheeheh

motivasi untuk diri sendiri
habis tu nak harap sape lagi bagi motivasi ni kat aku
heheeheh
pasni insyaAllah aku cube lawan yer
aku nak jadi rajin
memang aku rajin ....
tapi ntah kenapa sekarang ni macam malas sikit
sikit jer hahahaha
ermmm nak ape lagi ek
owhhhh..nk mandi awal...
heheheheh
dah macam azam baru plak kang ;)
takpe...bagus pe setiap hari hidup dipenuhi azam
baru lah hidup ni penuh cabaran
dan cabaran tu yang membuatkan hidup ni lebih bersemangat
yang penting kehidupan ni harus diteruskan
segala yang baik kita ambik
dan yang tak elok tu kite cube elakkan
tetibe je kan...
hahahaha

ni aku nak bagi satu kata2
kata2 ni aku dengar masa pagi tadi
mak aku kan rajin dengar ceramah agama pagi2 tu
kat tv 9,,,rancangan tanyakah ustaz..

kata2 dia macam ni

"walaupun kita tak dapat apa yang kite suka
tapi kita hraus suka dengan apa yang kita dapat"

ntah kenapa aku rase suka kat kata2 tu
penuh makne...

lagi ustaz tu kate..
hidup ni kite kene redha
kite kene redha dengan apa yang berlaku dalam hidup ni
apa yang berlaku kite kene terima dengan redha
sebab redha ni kunci kebahagiaan dalam kehidupan
aku akan ingat kate2 ni sampai bile2
sebab dah banyak perkara yang berlaku
aku rase apa yang ustaz tu kate betul

aku rase sangat touching dengan kate2 ustaz tu tadi
yelah..mase tu aku dalam selimut lagi
tapi aku still leh dengar ceramah tu dari dalam bilik
mak aku pasang kuat
ade makne tu
hahahahah...
banyak bende kalo nak cerita n huraikan berkenaan dengan redha ni
tapi lain kali lah aku ceritakan

jadi aku harap aku dan korang semua
dapat menjalani kehidupan ni dengan baik sekali
xde gaduh2 ok
xde malas2 macam aku neh

hidup perlu diteruskan walau apa yang berlaku

pistttt...

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)