Thursday, March 3, 2011

cerita journey ke perak

hai korang
ni nak citer sikit eh
citer dah lame sebenarnye
tapi x pelah
aku nak gak cerita
hehehehehe
baru2 ni aku ade gi perak
kat resort teluk batik
area lumut cam gitu lah
oiii jauh nau perjalanan dari teganu ke perak ni
makan masa dalam 9 jam jgak
krem bontot dok lame2 dalam kete
ngan keadaan kete yang sarat
hehehehe
bukan sarat ngan orang yer
tapi sarat ngan barang2
bukan barang ape pun
hand beg jer pun
hehehehe
dah kalo sorang2 punye handbeg besar gajah :P
4 handbegkat seat belakang dengan dua orang dewasa dok blakang tu
leh bayang tak
ngan makanan lagi
makanan ringan mak oiiii
bayak kitorang buat bekal tau
setiap kali berenti rehat
sure dan tak syak lagi
mesti membeli makanan
takut sgt kalo lapor
hahahahha
ermmmmm kalo dah jenis pemakan tu macam tu lah
ehhhh betul ke ayat pemakan aku tu
hahahahaha
abaikan je lah ek
harap2 betul lah
pendek kate korang paham ek

ari tu kami ke perak empat 4
ehhh 5 orang
ade budak kecik sorang
anak member aku
die nk ekut
ibu die pun bawak je lah follow kitorang
lagipun budak dah 5 tahun
behave sgt budaknye


aku dok seat belakang ngan kak yah tau
die pun upenye suke makan gak
yang aku tak tahan tu
setiap kali die nak makan mesti ajak aku
selagi aku tak ambik selagi tu lah mulut tu tak renti2 ajak makan
tensi aku ok hahahahhaha
tapi aku ok jer
layankan jer lah
makan dari teganu sampai perak
hahahahha
tu dalam tak nak mkan
kalo nak aku tak tahu lah macam mane ek



sebut pasal makan ni kan
banyak bende best tau mase aku kat perak ni
ade lah kamo jalan2 kat tesco manjung
egat saje nak jalan2
pastu kat area bawah tu
ade lah kedai makan
kecik jer
ade dlm 23 meje cam gitu jer
makanan die semua ala2 siam cam gitu
sooo nak soping duit x banyak
jadi kami pun makan2 je lah
fuhhh sedap....
aku yang sebelum ni tak de lah suke sangat makan bende yang aku tak biasa makan
leh jadi suke plak
heheheheh

nah aku tunjuk makanan yang kami makan
hehehehe



ni aku punyer
tak egat ape ke name die
lebih kurang somtan ke macam gitu lah
macam kerabu mangga pun ade
dalam tu ade udang
ade fishball
macam2 ball lah kat dalam tu die campur
heheheh
rase die masam2...pedas2..manis pun ade gak
pendek kate best woooo



ni plak laksa tomyam kak yah
best jugak
aku gak yang habis kan
hehehehe
laksa die mak aiiii liar ok
time ko kunyah2 tuy
ide macam liat2 payah sikit nak hancur
sudahnye aku telan can gitu je lah
hahahaaha

yang along punye aku lupe nak sanpkan gambo
best gak
macam soto jer rase kuah die
lemak2 kuning
pun sedappppp
heheheheh
aikkkk semua sedap ni
mane yang tak sedap ni
hahahaha

owh yang ni pun sedapppp
kak yah siap nak balik buiat kat umah ni
hahahahh
lebih kurang macam pencuci mulut lah
pulut manggo ke apa nape die
semua name semua aku fail nak hafal
panjang sangat name makanan2 ni :P
padahal mmg aku tak alert
hahahahha
pulut ni mkan ngan kuah santan
manis2 jer
pastu elok plak ade mangga
maka bertammbah lah best bende alah ni
hahahaha

huhhhh penat ok citer pasal makan ni
sebenarnye banyak citer sal gi perak ni
hahhhh satu lagi
korang tahu
sampai kat resort lebih kurang macam apartment tu
aku macam...woooo bestttt nye
besar gak apartment ni
selesa jer
tapi tibe222
arrrghhhhhh
line tepon x de
boleh ker????????
nooooooooooooooooooooo
aku dah sentap dah
egatkan kalo kite angkat sikit tepon ok lah line tu
tapi nononono jugak
kene dok kat luar baru ade line
so aku pun dah macam org tak betul ok
mlm2 dok celah tv dok msg n col sayang aku
hahahahahah
berusaha gak nak dapat line tu
nasib lah ade jugak kat balkoni
kalo tak menanggung rindu lah aku dibuatnye
heheheeh
kate tengah cintan cintu skarang neh
harus lah die ade setiap masa kan
galokkkkkksssssssssss suda.....
hehehehheeh

ehhhh bukan aku sorang jer macam tu tau
kak yah pun macam tu
siap dok lepak kat balkoni colling2 asben die
along pun macam tu
cume katy jer aku tgk rilek jer
almaklumlah
die dah bawak anak
leh lah wak pengubat rindu kat suami terchenta
hahahhaah

ok dah citer bab tu
kite tgk gambar2 kepenatan aku ngan long plak nak???
nak lah...
hehehee


ni gambar sebelum keletihan
muke leok je cantik berseri kan
konon2 nak gi jalan
tapi korang tengok lah lepas gi jalan2 neh
muke dah macam ape dah
penat sangat2
huhhuu
bukan lakonan tau
mmg kepenatan ya ampun
hahaha



along dah nak nangis tu
hahahaha
eh korang pasan tak
macam bayak je gambar along dalam blog aku ni kan
hahahahha
opsssss lupe
die kan kekasih no 1 tipu aku
heheheheeh

kalo sayang saya baca ni
awak kekasih no 0 saya
betul tak tipu ni
no 0 kan dulu dari no 1
harap maklum
hahahahhaha

ok dah
jangan nak lebih2
sikit2 dah ler
penat ok taip post kali ni
tu pun aku dah skip banyak point dalam citer ni
ade lagi bende yang nak dicerita
tapiiiiii.....

tapi lagiiiii........

ok dah...dah..
siyes ni...

byeeeeeeee

nota: serik ke tempat tak de line tepon :P...tapi rase nak gi lagi jer hehehehe

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)