Thursday, April 7, 2011

bila hati dah sayang

ai semua...hari ni aku nak share ngan orang sikit pasal cinta. hehehehe...aku sememangnya bukan orang yang layak untuk bercakap pasal ni. namun hati ni meronta - ronta :P hehehhhe... nak jugak share ngan korang apa yang aku rasa...maksud aku pendapat aku tentang cinta. ntah lah...aku sendiri sebenarnya tak tahu nak memaknakan apa itu cinta dalam erti kata yang sebenar, tapi yang aku pasti bila dua hati dah ada rasa yang sama, dan perasaan tu terbuai2 jer,,,indah,,nyaman,,senang,, sakit,,kecewa,,marah....suka...rindu dan yang nyata semua rasa ni wujud bukan dengan paksaan.dia terjadi tanpa kita sedar dan kita dengan sendirinya rela untuk melalui semua rasa ni...pelik kan...tapi mungkin memang betul satu kata2 yang aku egat,,lebih kurang macam ni lah...bercinta bermakna kita bersedia untuk dilukai..disakiti....bersedia untuk menerima dan memberi kekuatan atau kelemahan masing2 ermmmmm mungkin benar kata - kata ni. Alhamdulillah, aku berpeluang untuk merasai semua rase ni... dan aku harap rasa cinta, sayang aku dan dia berkekalan untuk selamanya. korang rasa aku skema tak menulis ni...hehehhe...sesekali kene gak skema kan...bukan nak melawak jer memanjang heheheh.. tapi kan kawan2 ,,aku tak paham dengan satu situasi yang mana hanya satu pihak jer yang nampak bersungguh tapi yang satu pihak lagi tu tak...tak tu bukan bermaksud tak nak tapi ntah lah,,,nampak macam nak,,tapi kalo nak kenapa yang satu pihak tu macam tertekan jer... aku sangat tak suka kalau dalam berkasih ni,,nampak sangat salah satu pihak tu terhegeh - hegeh.. sebenarnya aku tak nak gunakan ayat terhegeh-hegeh,,tapi...tu lah hakikatnya yang aku nampak sedang berlaku kat orang2 yang berada dekat2 ngan aku ni...kesian pun ade.. ce korang,,kalo dah tahu orang tak nak kat kita, orang dah nyampah tengok kite...apa yang korang rasa,,nak hegeh2 lagi ker kat orang tu...eiiii tolong lah,,,jangan lah nampakkan sangat yang kamu tu lemah,,,plissssssssss jadi lelaki ok....tapi ada gak orang kata...sebab sayang ade orang sanggup jadi macam tu...ermmmm betul gak tu ek...tapi kalo aku lah,,,aku lah ni,,bukan orang lain yer hahahhaha...kalo akulah,,,sebagai seorang pempuan,,aku takkan hegeh2 nak dekat ngan seseorang tu kalo dah terang-terang lagi bersuluh seseorang tu tak suke kat aku,,, walaupun dalam hati ni nak sangat kat die,,,bukan ape aku tak nak orang kata hidung yang memang dah tak mancung ni pipi plak tersorong - sorong...hahahhaha...betul ke tak ni lantaklah...tapi ade plak datang pikiran macam ni,,,kalo kita sayang kan seseorang tu,,kite kene berjuang untuk dapatkan cinta die,,,usaha selagi terdaya...usaha kan tangga kejayaan hahahha...plak dah...macam2 aku ni kan...pastu mari plak terpikir mcm ni,,banyak aku pikir ni..ermmmm apa ek dah lupe plak.. hahahha...ermmmmm....owhhh aku dah egat...hah macam ni...ade kan ayat orang kata ko tak rasa,,ko boleh cakap apa saje,,,ye dok hahahah...tapi kalo kita sayang kan seseorang tu,,,kite kene relakan apa saja untuk dia asalkan dia bahagia...betul tak,,,kita terluka takpe asal dia bahagia... boleh ker????habis tu...kita macam mane..sanggup ke jadi orang yang separa sasau...betul ni...ade yang dah jadi macam tu...siyes tak sanggup aku nak tengok orang yang dah jadi macam ni...nak2 kawan2 terdekat kite... Ya Allah tengok muke die jer aku dah rasa nak nangis,,, macam orang dah hilang segalanya...kosong jer...muka macam sakit...ermmmm mintak dijauhkan lah aku dengan bende2 macam ni...sebab aku tahu aku ni macam mane...mungkin leh jadi macam dia jugak...tapi atas nama keikhlasan mungkin semua ni tak jadi kat aku kalo apa2 berlaku kat hubungan aku ngan dia insyaAllah...korang doakan aku ek....tp kan kalo bercakap pasal hati memang payah...sebab hati ni susah nak dimengertikan...huhuhuhu
rasanya dahlah...cukup setakat ni..aku bukan reti pun nak cakap lebih2 pasal ni,,,, sekadar untuk meluahkan apa yang aku rasa...
sekian...untuk kali ni
tenkiu banyak2 sebab sudi jugak korang membaca tulisan aku yang tak berapa nak best ni....
hahhahhaa

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)