Wednesday, April 6, 2011

mungkin nilai sebuah pengorbanan

ntah apa2 kan tajuk kat atas tu
rasa macam best jer tajuk macam tu
hihihihihi
macam gini,,
aku nak share lah ngan korang semua
pasal satu perkara yang bagi aku memang tak masuk akal dan tak munasabah
aiiii macam serius jer bunyiknye ni
yesssss...memang serius
sebab ni semua melibatkan masa depan adek2 aku
adek2 korang,,,kalo ade
mungkin gak masa depan anak2 kite kelak...
cewahhhh....heehehehe

tapi betul ni
macam ni citer dia
sekarang ni dah dua tahun gak lah
rutin aku pagi2 nganto adek aku ke sekolah
tahun ni saje pagi2 dua round tau hantar adek ke sekolah
mule2 anta adek
pastu anta alang...
pastu kan selama dua tahun ni
aku dok perhati jer budak2 sekolah ke sekolah
maksud aku time2 pagi2 nak kesekolah
macam2 ragam deme ni upenya

dan sejak akhir2 ni
aku dok perhati jer gelagat budak2 ni
sangat sedih korang
korang boleh ker tengok adek2 korang atau anak2 korang
tak kirelah sesape saje yang bergelar pelajar sekolah
on the way nak gi sekolah
releksss jer merokok atas motor
dah nak sampai kat gate sekolah tu leh lagi hembus2 asap rokok
heyyyyy budak sekolah tu
bukan form 5 or form 6 yang aku runsingkan ni
ni yang baru form 1 - form 3
ishhhhh hangin ok aku tengok diorang ni
ntah... aku macam tak leh tengok mende macam tu
bukan nye ape
mak bapak kiter bagi duit suruh buat belanja kat sekolah
tapi kenapa lah diorang ni buat beli rokok
aku bukan tak suke orang hisap rokok
even ayah aku sendiri pun perokok
sayang aku pun hisap rokok
nak gak bagitahu ni
hehehheeh

tapi yang buat aku sakit ati tu budak2 sekolah
yang duit tu mak ayah diorang penat lelah cari untuk belanja sekolah
senang2 diorang gi bakar duit tu
ehhhhhh ker mak ayah diorang tak heran
ye lah aku nengok budak2 tu tak segan silu hisap rokok atas moto
sambil hembus2 rileksssss jer
aku tengok nyampah weyyyy

tu kes hisap rokok
ni ade jugak yang peseng
pegi sekolah
siap pakai uniform segala
tapi tak sampai kat sekolah
ntah masuk dalam lorong semak mana ntah
aku pun tak tahu
ponteng gamaknye
huhhuhuhuh
apa nak jadi lah budak2 ni

tulah aku bimbang sangat
takut adek2 aku terjebak
tulah aku sanggup hantar adek2 aku pagi2
tak kisah lah dua round pun
mengantok ker
malas ker
aku paksa gak diri ngantor deme
janji adek aku sampai ke sekolah
korang tahu aku kalo hantar adek aku mesti sampai kat pintu utama sekolah
sampai adek2 aku bising
malu katenye
hehehheh
nak buat macam mana kakakmu ni sangat protective orangnye
hahahahahha

setakat aku mampu ni
aku buat
biar lah adek aku rase terkonkong sikit
asalkan adek2 aku tak macam adek orang lain
ko egat adek aku tak bising ker asyik ngantor jer ari2
penah gak die mintak izin nak bawak motor
sori ok...
aku tak izinkan...
selagi leh anto aku anto
kalo aku tak leh sangat pun aku pas kan tugas anto ni ke abang aku
sian jugak kat abang aku kalo nak suruh dia ari2
dia pun nak gi kelas gak kul 8
nak siap2 lagi
nasib lah kamu adek2
dapat kakak macam aku
hahahhaha
bukan apa
aku tak nak adek2 aku hisap rokok sebelum waktunye
korang paham kan
lepas sekolah lantak korang lah
nak hisap ker
nak makan ker
janji tu bukan duit mak ayah aku atau duit aku
hahahahah
nak hisap pandai2 lah cari sendiri duit tu

ermmmmm
tu lah sedikit sebanyak pengorbanan aku untuk dua orang adek aku yang masih sekolah lagi
walaupun nampak kecik jer
tapi penuh makna bagi aku
aku nak diorang jadi orang yang berguna
bukan lah maksud aku budak hisap rokok tu tak berguna
jangan salah faham k
tapi cuma cara tu yang tak kena

selagi kite bergelar pelajar
dan masih dibawah tanggunggan mak dan ayah
buat lah yang terbaik untuk mak ayah
jangan bagi malu
jadi anak yang dengar kate
rajin
kannn...kannn..
hehehehe
orang yang dengar cakap mak ayah hidup die berkat kan
hehehhe
tetiba

oklah
sekadar ingin meluahkan jer
doa2 kan aku terus kuat untuk adek2 aku
n doakan jugka adek aku berjaya dunia akhirat

sesungguhnya kasih sayang aku kat adek2 sungguh dalam walaupun kadang2 aku tak pernah memperlihatkan.......:)

:):):):):):):):):):):):)

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)