Wednesday, April 6, 2011

memori of 1993.....

ermmmmm
rasa baru jer aku melangkah ke sekolah
sedar2 sekarang aku dah pun keje
kejap jer masa berlalu kan
pejam celik pejam celik
dah jadi apa yang jadi kat aku sekarang neh
huhuhuu

banyak dah pengalaman yang aku kutip
bertimbun jugak ilmu yang aku dapat
macam2 kenangan dah tercipta
dan berbagai2 masalah dah aku hadapi
tapi Alhamdulillah
aku dah jadi apa yang aku dah jadi sekarang ni
huhuhuu
sekali lagi ayat berulang...

masih segar lagi dalam egatan
hari pertama ke sekolah
pagi2 dah bangun sebab tak sabar punya pasal
heheheeh
masa tu aku baru 3 beradik
semua pempuan
adek2 aku plak ngantor aku kat depan pintu umah
turut sama teruja
huhuhu

hari pertama mak gorengkan aku telur mata ngan kicap
tu lah peberet aku sampai lah aku darjah enam
patut lah tubuh aku semangat semacam jer sampai sekarang
rupenye2 aku kuat makan telur
kelakau plak time tu
air plak
tak nak air manis2
nak air masak jer
jimat gula ....

dah siap2 semua
hari pertama tu gi sekolah ngan ayah aku
tapi aku egat lagi
masa on the way nak gi sekolah
pak sedara aku ajak naik moto vespa dia
saing ngan sepupu aku
oleh kerana teruja
aku pun naik lah vespa tu
aku egat lagi vespa kaler hitam tu
vespa penuh kenangan hehehe

so ayah aku plak sorang2
aku tunggu ayah aku kat sekolah
aiii ari pertama dah berani
tak de pun drama2 air mata ni
siap tak kisah pun ayah tak datang sekali
tapi mungkin ayah aku pun turut sama teruja
aku kan anak sulong
anak pertama bersekolah
jadi dia pun follow je lah aku neh

sampai2 kat sekolah
aku jumpe member aku aka jiran jugak lah
bertambahlah teruja tu
pastu ade member ayah aku anto anak die jugak
die bawak kamera tau
tetiba dia ambik gambar aku
korang nak tengok lah gambar first day aku kat sekolah
heheheehh
sannntekkkk
mak aku ikat rambut senget2 tau
hahahha


tu lah aku
ade perubahan tak aku zaman kanak2 ngan sekarang
heheheeh
rasenye tak banyak berubah sangat kan
nilah satu2 nya kenangan aku masa hari first bersekolah

masa ni tunggu nama kat kelas mane
seingat aku aku dok kelas 1 melati
dulu sekolah aku
sek.keb kuala telemong ni ade dua kelas
satu nama melati satu lagi nama mawar
pastu masa aku darjah 4 nama lain plak
amanah ngan jujur
kelakar kan nama kelas aku dulu
huhuhu
sekarang aku rase name die macam ni plak
kelas shafie,,kelas hambali
heheeheh
lebih kurang macam tu lah
dan guru kelas aku masa tu cikgu zaiton
aku tak tahu lah kat mana die sekarang ni
tapi die sangat baik ngan aku
siyes tak tipu
aku kan budak rajin
selalu tolong cikgu zaiton angkat2 buku masuk bilik guru
masa tu die peknen
mungkin kekarapan aku tolong die tu membuatkan aku ngan die leh rapat
tapi sekarang aku dah tak tau kat mana dia ngajar
lost cntact terus dah....

hehehhehe
apa lagi aku nak citer ek
owhhhh dulu mase sekolah rendah
balik2 sekolah ayah aku jemput tau
siap bawak adek aku yang dua ketul tu
sweet jer time menunggu aku kuar kelas
pastu beli aiskrim colek

dulu aku egat lah
aiskrim colek tu seposen je satu
kalo beli 50 sen
dapat 6 batang
ayah aku selalu beli 50 sen
sebab dapat sorang dua batang
hehehehhe
bestnye time tu

pastu plak kalo time2 ade orang datang jual buku kat sekolah
laju jer aku nak beli
nasib lah mak ayah aku tak kedekut
maklumlah aku kan anak pertama sekolah
jadi mungkin sebab tu diorang turutkan
tapi dulu aku kalo beli buku latihan
aku buat sungguh2 tau
sampai habis
sampai lunyai buku tu
x delah macam budak2 sekarang ni
nak membeli je lebih
buatnye tidak
huhuuu

ni satu lagi nak bagitahu
masa mula2 aku nak masuk sekolah kan
banyak sangat hadiah yang aku dapat
dari mak sedara pak sedara
pak sepupu lagi
macam2 diorang bagi
ade yang bagi kasut
ade yang bagi kotak pensel
bagi beg sekolah
alat tulis macam2 lah
sampai aku senyum sampai telinga tau
hehehehehe
bangge..............
aku egat lagi pak sepupu aku
aku panggil die ayoh nik
die hadiahkan aku kasut twinkle2
rase masa tu kembang setaman je hati ni
aku siap wat tido malam lagi
hahahhaha kelakau sungguh time tu
budak2..........

pastu kat sekolah
ade sorang budak gemuk dalam kelas aku
anak cikgu sekolah tu jugak
nama dia rahim
abdul rahim
aku sangat tak suke kat die
sebab die suke usik aku
usik barang2 aku
sampai cikgu zaiton dah tak larat nak marah kat die
pastu cikgu zaiton siap nak jodohkan aku ngan die nak suruh die stop usik aku
tapi die budak degil kan
tatap nak jugak usik
sampai satu kotak pensel aku pecah sebab die
aku cam terus fobia ngan budak ni
die siap kene denda ngan cikgu zaiton
padam muka
hahahhaha
sekarang ni pun aku tak tahu die kat mana
die tukar sekolah masa kami darjah 3 rasenye

rase nak jugak jumpe dia
nak tahu lah perkembangan semasa kan
orang yang selalu kacau kite dulu
nak tahu lah sekarang dah jadi apa
hahahhaha

ermmmmm
tulah cerita sedikit sebanyak sepanjang 1993

rase nak ulang balik jer zaman tu
hidup tak banyak cabaran....

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)