Monday, April 11, 2011

dia pergi jua...

sangat sedih bagai kehilangan orang tersayang
itulah yang kami sekeluarga rasa
kami telah kehilangan kucing tersayang buat selama-lamanya
9 april 2011 telah memisahkan kami dengan pok tam
kucing kesayangan kami sekeluarga...

sejak dulu kuage aku tak pernah tau membela kucing
ntah kenapa dua tahun lepas
boleh tergherak hati kami menerima kucing ni
macam ni kisahnya
lebih kurang dua tahun lepas
ade lah dua tiga ekor kucing yang terbuang
datang kat umah aku
tapi kami tak bagi lah masuk kat dalam umah
tapi dalam 23 ekor tu
ade lah sorang...eh sekor yang sangat manje
selalu dok dekat jer ngan adek aku,alang
ayah aku sangat tak suke
siap sepak2 kucing tu

tapi kucing tu tetap degil
tak kisah apa kami buat
dia tetap gesel2 nak manje2 ngan kami
adek aku dah rengek2 nak bela
pastu mak aku macam kesian
terus benarkan adek aku bela
dengan syarat semua adek aku uruskan makan minum n berak kucing tu

kemudian secara rasmi
dia dah jadi kucing belaan kami
mule2 tu
semua orang tak suke
ayah aku pun tak suke
aku lagi lah....
hahahhaha
tapi kan ....
kucing ni behave sangat korang
kadang2 aku rasa dia ni sangat bodoh
boleh????
betullllllll

dia takkan usik ikan yang mak aku biarkan kat atas sinki
ke hapa ker
die tengok jer
time2 ko tengok tv kan
tetibe die datang menyelit sambil tengok tv sekali
pastu kalo ko buat ape2 sekalipun
dok kumpul sekeluarga
pasti dia akan turut serta
seolah-olah dia paham apa yang kami buat
apa yang kami bual
sweettt tak

lame2 die dok kat umah aku
ntah macam mane aku leh jatuh sayang kat die
seriussss
aku ni mmg bukan jenis yang suka kucing
tapi kalo hari2 die dok gesel2 kat kaki
hari2 dok teman ko makan
sambil miauw2 manje
apa ko rase
sebagai manusia biasa
aku turut tersentuh
huhuhuuhuhu
paling aku tersentuh
time die tengok kite
seolah2 die renung jer kat kite
iskkkkk x leh nak cakap apa perasaan time tu
huhuhuhu

memang dia kucing yang baik
yang comel
hidung pink lagi tau
heheheheheh

ntah kenapa sejak akhir2 ni
die tak nak makan
susah nak makan
mungkin sakit aku pun tak tahu
kami egat memang die saje jer tak nak makan
upe2 nye memang die sakit

aku kan ari tu gi kursus
sebelum gi kursus tu
pok tam leh lagi jalan2 dalam umah
ntah macam mane
aku balik tu
dia dah tak leh bangun dah
baring jer kat dapur
sedih sangat tengok masa tu
azab sangat rasente
mate die terbuka
ade air mata
kesiannnnnnn
rasa nak nangis jer
huhhuhuhuhhu

mak aku cakap
masa mak aku bangun pagi2 jumaat tu
nak solat subuh
die dah terbaring macam tu
egatkan die tido
upenya sampai hari dah cerah pun die stay macam tu
huhuhuhu

aku macam tak leh tengok sangat
mak aku siap usap2 kepala pok tam ngan air kelapa
kate nk buat penawar
tapi mungkin dah terlambat
dua hari dia macam tu
dia dah pergi untuk selamanya
hanya tinggal kenangan jer dah....
semoga abadi dia disana
kami sekeluarga pasti merinduimu

yang paling terasa mungkin alang.e dan ayah
3 orang ni paling rapat ngan pok tam
ayah aku dah takde orang lari2 terpa time dia balik kerja
mesti ayah teregat kan...
huhuhuhuhu

ni ade gambar kenagan aku ngan die




gambar bawah ni pok tam dah mati
sedih sangat
kurus jer kan



adek aku yang seluar merah
orang yang laing sedih
yang suar oren tu
saje wak sebok
yang suar merah tu
lepas tanam pok tam
terus tak keluar bilik
sedih barangkali
huhuhuhu


selesai sudah
semoga aman pok tam disana
we will miss u alwaysssss

aku belajar satu perkara
" hargailah sesuatu bende sebelum die pergi buat selamanya,,,walaupun die seekor binatang"

banyak lagi yang aku tak cerita tentang pok tam ni
tapi tak pe lah
cukup setakat ni aku rasa....

takkan ade lagi pengganti pok tam seekor......

hhuhuhuhuuh

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)