Wednesday, August 18, 2010

kejam

selamat pagi semua
kenapa ek aku buat tajuk mcm tu ek
huuhuhu
semalam saya dan along, opismate saya telah ke hospital Kuala terengganu
untuk melawat mangsa simbahan asid dek kerana kekejaman sang suami yang tidak berperi kemanusiaan...
rupe2nye mangsa adalah member satu kelas along masa blaja dulu
dan aku mengenali mangsa sejak aku bergiat dalam pergerakan puteri ni

errrrrmmmm
tak dapat aku nk ceritakan bagaimana kesakitan yang dialami mangsa
tu x tengok anak die lagi
nauzubillahhh...mintak2 dijauhkan

masa kami melawat semalam die x sedarkan diri pun
dia baru jer lepas cuci kat bahagian yang terbakar
anak yang melecur teruk tu pun x sedrakan diri gak
rase besarrrr je kepala aku nengok semua tu
Alhamdulillah,,,aku diberi kekuatan untuk tengok semua tu
dan aku dapat tahan air mata ni dari mengalir....
padahal sebelum pergi hospital tu aku dah teragak2 dan bimbang
aku bimbang aku x dapat tahan air mata...

biasalah perempuan....hati cepat tersentuh
walau tiada ikatan persaudaraan sekalipun
namun atas atas dasar saudara sesama islam aku turut merasa simpati dengan apa yang berlaku keatas mangsa dan anak2 nye

aku rase aku tak layak untuk berkata tentang si suaminye tu
bukan ape,,aku takut aku teremosi
lagipun aku pun belum bersuami huhuhu

tapi marah dan benci tetap ade pada si suami yang sanggup buat mcm tu

semoga kak che ku zaimah dan keluarga bersabar dengan apa yang terjadi,,,mungkin ade hikmah diatas segala kejadian yang telah berlaku ni
mana kita tahu kan
semua nye rahsia Allah
marilah sama 2 kita berdoa agar mereka diberi kekuatan untuk meneruskan kehidupan yang akan datang....




beginilah keadaannya,,ni gambar aku ambik dari tenet jer,,, xkan nk snap pic kat hospital kan,,
dah lah nurse yg jage wad tu garang hehehe

semoga kita semua mengambil pengikhtibaran dengan apa yang berlaku ni

okkk
bye

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)