Thursday, October 7, 2010

masalah rumah tangga

aiiiiii
nampaknya macam orang yang dah berumah tangga kan
heheheheheeh
tajuk kasik gempak sikit
barulah bestttttt....

iskkkkiskkkkkkk
saya sebenarnya malu nak berbicara hal ni
first saya memang dah sah2 lah belum berumah tangga
keduanya kalo dah namenye bujang
memang ko x de langsung pengalaman berumah tangga
tapiiiiiiiii..........
jangan pandang aku ngan sebelah mate tau
aku ni kan rajin.....
rajin membaca
rajin search tenet
rajin mendengar orang berpengalman becerita
dan macam2 lagi lah

heeeeeeee kate cita2
ehhhhhh korang ade tak cite2 nak berumah tangga
tentulah ade kan
jadi meh kite sembang2 tentang masalah rumah tangga
bukan ape kawan2
aku x tahan dah nengok kawan aku yang sorang ni
dia baru kawin
tapi ada problem sikit
aku xyah citer ah kan
x baik.......
tu rahsia rumah tangga orang

xde bagi aku lah
mase mula2 kawin memang macam tu kan
mesti ade problem
yelah,zaman bercinta lain
zaman bertunang lain
kang kawin lain plak jadinye
semua bende yang kita sembunyikan selama ni
terserlah lepas kawin
jadi aku rase bende ni adat dan fenomena biasa
tapi bagi mereka yang terlibat tu mesti ah kene pandai handle
dari segi emosi, pemikiran,kesabaran dan macam2 lagilah

haaaaaaaaa
dah macam mak nenek dah
hahahaha,,,biarlah aku tak kira
aku nak gak bagitahu

dan aku rasa problem2 diawal berumah tangga ni
dapat kita jadikan untuk kite lebih paham pasangan kite
ermmmmmmmmmmmm
betul ke tak ni
orang2 dah kawin,,,betul ke tak ni

setiap pasangan plak kene lah bertolak ansur
dok berbincang
semua tu lah
takkan nak berpisah kerana masalah secotek tu
dah lah ko bercinta bertahun2
tup2 kawin x sampai setaun
noooooooooooooooooooooooooo
aku x mau bende tu terjadi kat kawan2 aku
aku sendiri pun tanakkkk ok

aku pun tak tahulah nak cakap lebih2
masam muka dalam rumah tangga tu dah jadi asam garam
mak ayah kite pun gaduh gak kan
tapi perkahwinan mereka still bertahan sampai sekarang
Alhamdulillah

jadi aku rase kepada mereka yang baru kawin tu
n ade problem ngan pasangan masing2
cepat2 lah selesaikan
jangan cepat melatah
bincang leklok k

dan kepada kawan aku tu
sabar banyak2
doa pun banyak2
usaha yang terbaik untuk jadi isteri yang terbaik buat suami
aku harap kamu bahagia selama2 nya

errrrrrrrrrrrrr
tiba-tiba satu perasaan halus wujud dalam diri ni
rindu sangat kat kawan aku tu
dulu susah senang ngan die jer
penah satu masa aku memang x de satu sen pun duit
dalam purse aku memang kosong
x semena2 member aku tu letak beberapa syiling
ntah aku x egat berapa sen
dia cakap x baik biarkan beg duit kosong
owwwwhhhhhhhhhhh sangat terharunya saya masa tu

dah lah beberapa hari makan minum saya dia tanggung
sangat sedih time tu
time keje kat KL
banyak sangat lah kenangan aku ngan die
rasenye macam dah tak tercerita dah
ermmmmmmmmmmm
dulu setiap aktiviti yang die buat die mesej aku
aku pun macam tu
dah macam kekasih dah time tu
kalo aku lelaki,,memang aku dah ambik die jadi kekasih aku huhuhu
sampai masa die kawin,,,
aku plak yang over nangis
tapi aku x nangis depan die
aku nangis sorok2
maluuuuuu................

tapi skang aku ngan die dah tak macam dulu dah
die dah kawinnn
jadi aku hadkan hubungan aku ngan die
aku takut husband die x suke
padahal xpe sebenarnye
tapi aku saje yang x mahu

sekarang ni die tengah ade problem
sooooooo aku pun terasa jugak apa yang dialami sekarang ni
tapi aku sedih sebab aku dah xleh tolong di lagi
die dok jauh...
dulu dan sekarang dah tak sama dah....

oh my dear kawanku
sabarlah.........
aku sentiasa mendoakan kebahagiaan mu

iskiskiskiskiskiskiskiskisk
tibe2 saya teremosi
owhhhhhhhhhhh saya terkenang lagi...........

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)