Tuesday, November 30, 2010

majlis berkhatan

salam semua
amacam hari ni....
harap2 semua ok dan hepi selalu yer
ermmmmm korang pernah tak saksikan majlis berkhatan
maksud aku majlisberkhatan mengikut adat melayu

ape????
korang pernah ker?
aku tak pernah
nilah pasal aku teruja nak bercerita
hehehehe

majlis ni diadakan kat umah mak sedara aku
kebetulan plak majlis ni mendapat sokongan ramai
mula2 tu mak sedara aku just nak sembelih sekor lembu
n then nak buat bacaan doa selamat jer kat orang kampung

ntah macam mane ayah aku suggest buat ala2 orang dulu2
laju jer mak ngan pak sedara aku setuju
jadi makanya ayah aku lah planner untuk majlis tu
korang tahu ayah aku sangat over ok
seminggu sebelum majlis tu die dah cuti
heheheehe
x delah...ahad isnin mc...pastu sambung terus ke hari kamis cuti rehat kot
dalam tak sihat tapi semangat giler ayah aku neh
heheheheh

maka hari jumaat tu berlangsung lah majlis tu
dengan paluan gendang semua
aku memang x berapa reti nak cerita
nanti aku tempek gambar yer
hehehehehe
layannnnnnnnnn

nilah peserta berkhatan beramai2
anjuran keluarga aku hehehehe
sepupu aku saje dah ade 4 orang kat situ

ni Aqif
anak sulong mak sedara aku
baru darjah lima tahun depan darjah 6
fuhhhhh badan semangat giler
dasar keturunan hahahahhaa
nasib lah abang sepupu aku...abang balik
kalo tak, tak tahu sape nak tandu ko qiffff hehehehehe
abang kan tentera,,,berat ko biase lah qif
kacang jer kata abang
padahal pastu abang ngadu
rase ketinggian die dah menurun jer
hahahahhaa


ko tengok siap ade majlis sanding2 lagi
siap suap pulut kuning ok
mak sedara aku memang selalu buat drama air mata
nasib aku sempat tahan air mata aku neh ;P


ehhhh siap makan beradap macam pengantin plak...
yer....
kate ayah aku alang2 nak buat
biar sungguh2
ye tak...
tapi satu jer tak sempat buat
mandikan diorang secara beramai2
tak sempat dah
sebab lepas majlis ni ade bacaan yasin plak
banyak majlis ari tu kat umah mak sedara aku neh
kire 3 dalam satu
sebelum majlis ni...ade majlis cukur rambut anak sepupu aku
wahhhhhhhhhh banyak kan
fengsannnnnn ok
hahahahha

tapi aku puji lah penduduk kampung
sangat bekerjasama
dari sekecil2 perkara sehingga kebesar2 perkara
semua dibuat secara bergotong royong
semacam dah pesta rupenye
huhuhuuu


n lasttttt harus ade gambar tuan blog
ni sue...member sekolah merangkap anak sedara pak sedara aku ok
mak sedara aku kawin ngan pak sedara die
hehehehehhe
korang faham kan...

mood: hepiiiiii :)

No comments:

Post a Comment

komen sikit :)